دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 34 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه خودتنظیمی بوفارد
پرسشنامه 14سوالی بوفارد و همکاران (1995) ابزاری است برای سنجش خودتنظیمی که بر اساس نظریه شناختی –اجتماعی بندورا طراحی شده است. سوالات این پرسشنامه در مقیاس لیکرت بوده و دو عامل راهبردهای شناختی و راهبردهای فراشناختی خودتنظیمی را میسنجد.
ضریب پایایی کلی پرسشنامه بر اساس آلفای کرانباخ 71/0 بدست آمده است پایایی خرده مقیاس راهبردهای شناختی 70/0 و خرده مقیاس فراشناختی 68/0 گزارش شده است. پایایی آزمون فوق در پژوهشی که درسال (1382) توسط غلامی انجام گرفت 63/0 گزارش شده است. همچنین پایایی آزمون فوق در پژوهشی که توسط نیکدل (1385)، عربزاده (1387) انجام گرفته است به ترتیب 67/0 و 69/0گزارش شده است.
همچنین پایایی آزمون فوق در پژوهشی توسط طالب زاده وهمکاران (1391) انجام شد. از طریق اجرای آزمایشی بر روی 30 دانشجو با استفاده از آلفای کرونباخ 76/. به دست آمده است. نتایج عاملی نشان داد که ضریب همبستگی بین سوالها مناسب بوده و بار ارزشی مربوط به عاملها در حد قابل قبول است و روایی آن نیز در حد مطلوب می باشد.
کدیور (1380) نیز روایی و پایایی پرسشنامه بوفارد و همکاران را مورد مطالعه قرار داده است. روایی سازه این پرسشنامه با بهرهگیری از ضرایب همبستگی و تحلیل عوامل ضرایب همبستگی تفکیکی میان سوالات پرسشنامه در حد مطلوب گزارش شده است. و ضریب آلفای کرونباخ برای سنجش همسانی درونی 08/0 بوده است. بر این اساس میتوان گفت که این پرسشنامه قادر به پیشبینی نمرههای و اقعی آزمودنیها میباشد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
این تحقیق بر اساس استراتژی در زمره تحقیقات تجربی، و براساس مسیر اجرا، در گروه شبه تجربی قرار می گیرد. همچنین این نوع تحقیق بر اساس محیط اجرا چون مطالعه آزمودنی در موقعیت طبیعی و ارایه داده ها توسط خود آزمودنی انجام می گردد، از نوع میدانی محسوب می شود.
ابزار شامل پس آزمون برای ارزیابی درس های علوم تجربی و ادبیات فارسی پایه هفتم می باشد. این آزمون ها شامل سؤالات استانداردی است که براساس توانایی حل مسئله(توانایی تشخیص، توانایی طراحی مسأله، شیوه گردآوری اطلاعات، توانایی ارائه راه حل، توانایی آزمایش راه حل ها و توانایی استنتاج) طراحی شده است.
برای محاسبه پایایی پس آزمون درس های علوم تجربی و ادبیات فارسی پایه هفتم ، سؤالات طراحی شده با هماهنگی معاونت سازمان و مدیریت آموزش و پرورش میاندوآب، مدیر و دبیران محترم، ابتدا در یک کلاس 30 نفری که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند اجرا گردید. سپس برای پیدا کردن ضریب پایایی، این آزمون دوباره در همان کلاس برگزار شد، سپس برای اطمینان از پایایی ابزار از روش بازآزمایی استفاده گردید. یعنی ضریب همبستگی نمرات دانش آموزان در دو بار آزمون محاسبه گردید و مقدار ضریب همبستگی حاصل از این دو آزمون برابر 89/0 به دست آمد که نمایانگر قابلیت اعتماد این آزمون می باشد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
مقیاس بی ثباتی ازدواج (MII)
این پرسشنامه که به طورکلی برای اندازه گیری عدم ثبات زناشویی و خصوصاً مستعد طلاق بودن تدوین شده است. این ابزار متکی بر این نظر است که برای ارزیابی بی ثباتی و خطر بالقوه طلاق زن و شوهر باید هم شناخت و هم رفتار به حساب آورده شود. این مقیاس توسط ادواردز، جانسون و بوث (1983) در مورد 2034 زن و مرد متأهل زیر 55 سال و با 1578 (78%) از این نمونه در سال 1983 بکار گرفته شد. نمره بالا در این مقیاس نشان می دهد که احتمال وقوع طلاق در زوج ها بالاست و نمره پایین نشان می دهد که احتمال وقوع طلاق در زوج ها پایین است (جعفری، ثنایی ذاکر، پاشا شریفی و کرمی، 1389). «شاخص بی ثباتی ازدواج» با ضریب آلفای 93% از یک همسانی درونی عالی برخوردار است و همچنین با مقیاس های مربوط به مشکلات و اختلافات زناشویی همبستگی مثبت و با مقیاس های مربوط به تعامل و خرسندی زناشویی همبستگی منفی دارد (علیمردانی، فاتحی زاده، جلالی و باغبان، 1389). در ایران نیز یاری پور (1379)، ضریب اعتبار 70/ را گزارش کرده است. در پژوهش حاضر پایایی آن به روش آلفای کرونباخ 73/ به دست آمد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 15 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه سرمایه اجتماعی در امنیت محلات
برای اندازه گیری متغیرها دراین تحقیق، پرسشنامه با مقیاس پنج فاصله ای لیکرت (خیلی زیاد، زیاد ، متوسط، کم، خیلی کم) تنظیم شده است. علت استفاده از مقیاس فاصله ای این است که چنانچه پاسخ دهندگان امکان جواب دادن بصورت بلی یا خیر برایشان میسر نباشد بتوانند در جواب دادن انعطاف بیشتری داشته باشند. دراین راستا برای تبدیل اطلاعات کیفی به اطلاعات کمی به هر کدام از گزینه ها به ترتیب اعداد (رتبه ) یک تا پنج داده شد
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 10 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه بهره ورری ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983)
پرسشنامه بهره ورری ﺑﻪوﺳﻴﻠﻪ ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) ﺗﻬﻴﻪ ﺷﺪ و دارای ﻫﻔﺖ ﻣﺆﻟﻔﺔ ﺗﻮاﻧﺎﻳﻲ ، درک و شناخت شغل ، حمایت سازمانی، انگیزش ، بازخورد ، اﻋﺘﺒﺎر و سازگاری اﺳﺖ. این ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺑﻬﺮه وری ﺷﺎﻣﻞ 26 سوال اﺳﺖ و ﭘﺎﺳﺦﻫﺎ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻃﻴﻒ ﻟﻴﻜﺮت ( 5= ﺧﻴﻠﻲ زﻳﺎد، 4 = زﻳﺎد، 3= ﺗﺎ ﺣﺪی، 2= ﻛﻢ، 1= ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ) اﻣﺘﻴﺎزﮔﺬاری ﺷﺪه اﻧﺪ.
سوالهای هر خرده مقیاس عبارتند از :
توانایی : سوالهای 1 - 2 - 3
درک و شناخت شغل: 4 - 5 – 6- 7
حمایت سازمانی : 8- 9- 10- 11
انگیزش : 12- 13 – 14- 15
بازخورد : 16- 17- 18- 19
اعتبار: 20- 21- 22- 23
سازگاری : 24- 25- 26