دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 14 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 8 |
تست خلاقیت تورنس
برای بررسی خلاقیت در این تحقیق از پرسشنامه تورنس استفاده شده است. این پرسشنامه در سال (1996) طراحی شده است و مشتمل بر (60) سؤال میباشد؛ که 16 سؤال در بخش سیالی، 11 سؤال در بخش بسط، 22 سؤال در بخش ابتکار و 11 سؤال نیز در بخش انعطافپذیری قرار دارد. هر سؤال مشتمل بر سه گزینه یا پاسخ میباشد که باید جلوی سؤالات علامتگذاری نمود. سپس آزمون گر برای دستیابی به نتیجه آزمون به ازای هر پاسخ به پاسخ (الف) 1 امتیاز، پاسخ (ب) 2 امتیاز و پاسخ (ج)3 امتیاز در نظر میگیرد. به این ترتیب چهار نمره برای بخشهای سیالی، بسط و گسترش، ابتکار و انعطافپذیری به دست میآید که با جمع کردن این چهار بخش نمره خلاقیت آن فرد تعیین میگردد. (سؤال 1 تا 16 نمره سیالی-سؤال 17 تا 27 نمره بسط-سؤال 28 تا 49 نمره ابتکار- سؤال 50 تا 60 نمره انعطافپذیری را می سنجد) این پرسشنامه در محیط Excel به صورت نرمافزاری طراحی شده است و در کارگاه کامپیوتر روی سیستم دانشآموزان نصبشده و به آنها اعلام میگردد که فایل اکسل را بازکرده و به 60 سؤال پرسشنامه به دقت پاسخ دهند. در پایان استفاده از نرمافزار اکسل نمره هر دانشآموز در هر بخش سیالی و بسط و ابتکار و انعطافپذیری به دست میآید. روایی و پایایی آن توسط دکتر عابدی با استفاده از آلفای کرونباخ در خرده آزمونهای سیالی، بسط، ابتکار و انعطافپذیری، به ترتیب 68/0، 48/0، 67/0 و 55/0 به دست آمده است.
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 27 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
چکیده :
مدیران و کارآفرینان در سازمانها و جامعه برای حضور واقعی و موفق ، نیاز به الگوهای روز و پیش بینی آینده دارند . بی شک مهمترین عنصر در موفقیت سازمانها در حوزه اقتصادی و سایر حوزه ها در جهان امروز " تکنولوژی " است .
برخی از تکنولوژی به عنوان " موتور توسعه " یاد می کنند . تکنولوژی به یک عامل برتری در رقابت بین شرکتها و حتی کشورها شده است ، به طوری که امروزه علاوه بر تولید سرانه کشورها ، استانداردهای دیگری با نام توسعه یافتگی با محوریت تکنولوژی نیز در گروه بندی کشور نقش یافته اند .
در این راستا " الگوهای تدوین استراتژی تکنولوژی " به عنوان یک مسئله در سطح کلان و در مقطع حاضر مطرح می باشند .
مقاله حاضر به بررسی تاثیرات کلی تکنولوژی و به تبع آن فناوری اطلاعات در سازمانها پرداخته و راهکارهایی را در قالب استراتژی ، چک لیست و الگوهای اولیه به مدیران و کارآفرینان پیشنهاد می نماید .
لغات کلیدی : تکنولوژی – فناوری اطلاعات – نیروی انسانی
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
فناوری اطلاعات یا IT چیست ؟
فناوری اطلاعات یا ITترجمه عبارت information Technology است که هدف آن دسترسی کاربر به کنجینه دانش بشری است ودر اصصلاح برای توضیف فناوریهایی به کار می رود که ما را در ضبط , ذخیره سازی , پردازش , بازیابی , انتقال ودریافت اطلاعات یاری می کند وفناوریهای مانند رایانه , تلفن , ارتباط از راه دور , انتقال از طریق دور نگار و.... را در بر می گیرد .(کیت بهان ودیانا هولمز 1990)همچنین دبیرخانه شورای انفورماتیک ایران در سال1378 تعریف زیر را از فناوری اطلاعات ارائه کرده است « به مجموعه ای به هم پیوسته از روش ها ,سخت افزارها , نرم افزار ها وتجهیزات ارتباطی که اطلاعات را در اشکال گوناگون ( صدا - تصویر ومتن ) جمع آوری , ذخیره سازی , بازیابی وپردازش , انقال ویا عرضه می کند اطلاق می شود » (محمدی 1381)فناوری اطلاعات واسطه ای است که امکان بیان طیف گسترده ای از اطلاعات, اندیشه ها , مفاهیم و پیامها را فراهم کرده ودر جهت گسترش توانمندیهای اندیشه انسان تکوین یافته است . توسعه فناوری اطلاعات مستلزم هدایت , تقویت , تولید وگسترش اطلاعات ونوآوری در فن آوری های سخت افزاری ونرم افزاری اطلاع رسانی است .فناوری اطلاعاتی همان محور ومرکز مجموعه ای از فعالیت های هدایت شده است که کنترل مدیریت , بهروری ,تولید , آموزش وارتقای یک سیستم ( اعم از سازمان یا یک پایگاه اطلاعاتی و..) را با یک مرکزیت به عهده دارددر سالهای اخیر مفهوم فناوری اطلاعات یا IT به صورت ICTدر آمده که ترکیبی از حروف اول کلمات information communiion Technology است که هدف آن تسهیل وتسریع دسترسی به اطلاعات از طریق ابزار ها وفنون ارتباطات است ومعرف فناوری اطلاعات وارتباطات است وبه عنوان یک مجموعه ای متفاوت از ابزارها ومنابع فناوری بکار رفته برای بر قراری ارتباط , ایجاد وانتشار , ذخیره کردن ومدیریت اطلاعات تعریف شده است. ( جاریانی 1382)
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 9 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 4 |
پرسشنامه حمایت اجتماعی کاترونا و راسل sps
آزمون حمایت اجتماعی : پرسشنامه حمایت اجتماعی (SPS) توسط کاترونا و راسل (1987)ساخته شد و دارای 24 سوال 4 گزینه ای(کاملا مخالفم:1 تا کاملا موافقم:4).
این ابزار به بررسی وضعیت حمایت اجتماعی از نظر بالا یا پایین بودن مقدار وجود آن در هر گروه سنجیده می شود. این ابزار دارای 16 مولفه میباشد.این ابزار برای ارزیابی میزان اعتقاد به حمایت اجتماعی ساخته شده است و بر پایه الگوی وایس 6 شرط متکی بر روابط اجتماعی، افزایش حمایت اجتماعی را به دنبال دارد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 8 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
پرسشنامه راهبردهای مقابله ای بیلینگز و موس
آزمون راهبردهای مقابله ای (روش های مقابله): این پرسشنامه نیز دارای 32 سوال، چهار گزینه ای است که توسط مووس و بلینگر تدوین و طراحی شد. و متمرکز بر دو بخش است
- راهبرد مقابله ای مساله محور (انجام عملی یا اندیشیدن و ارزیابی مشکل پیش آمده)
- راهبرد مقابله عاطفه محور به هیجان و احساسات متعاقب با رویداد می پردازد بیشتر جنبه دفاعی دارد و در جهت حل مشکل پیش آمده چندان مفید نبوده (غیرموثر)اند.
.ضریب اعتبار بر اساس آلفای کرونباخ و روایی محتوایی آن به ترتیب برابربا 78/0 و 88/0 می باشد.. شیوه نمره گذاری بر مبنای مقیاس درجه بندی شده که نمره ای بین 0تا 3 را شامل می شود بدست می دهد.روایی این مقیاس در بسیاری از پژوهشهای داخلی ازجمله چاووشی فر و طباطبایی و آقا محمدیان و نیز پاژخ زاده به اثبات رسیده است.(عسگری.1385)
بدیهی است در ابتدا اطلاعات فردی با ویژگی های جمعیت شناختی افراد نمونه مثل: (سن، میزان تحصیلات، شغل، نوع ماده مصرفی و مدت زمان مصرف، وضعیت تاهل) گرفته شد.