دسته بندی | عمران |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1532 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
ساختمان مسکونی از نظر اسکلت باید نه تنها مقاوم در برابر نیروهای زلزله ساخته شود، بلکه باید دارای دوام لازم در مدت زمان پیشبینی شده برای بهرهبرداری از آن نیز باشد. اگرچه از نظر کارکرد اقتصادی میتوان بخشهایی از ساختمان را از مصالح سبک بنا نمود، اما اسکلتی که بتواند کارکرد درست داشته باشد معمولاً وزن قابل ملاحظهای از ساختمان را به خود اختصاص میدهد. با افزایش ارتفاع و به تبع آن نیروهای حاصل از زلزله مقاطع باربر ساختمان بسیار بزرگ شده و تکانهای ناشی از نیروی زلزله، در طبقات فوقانی شدید میشود (شتاب و تغییر مکانهای بیشتر از حد مجاز).
برای اجتناب از این مسائل، روشی تحت عنوان سوپرفریم R.C برای اسکلت ساختمان، در کشور ژاپن، ابداع شده و به عنوان جدیدترین فناوری به مورد اجرا گذاشته شده است. با توجه به امکان انطباق و اجرای این روش با پتانسیلهای موجود در داخل کشور، روش سوپرفریم به عنوان یک روش اقتصادی و فنی جهت اجرای ساختمان برج مسکونی پردیسان تبریز انتخاب شده است.
با توجه به قرار گرفتن کشور ما بر روی کمربند زلزلة آلپ – هیمالیا، سالانه تعداد قابل ملاحظهای زلزله در آن رخ میدهد. براساس آمار موجود، تقریباً همه ساله، یک زلزله با بزرگی بیش از 6 ریشتر و، در هر چند سال، یک زلزله مخرب بزرگتر از 7 ریشتر، در کشور، رخ میدهد. این مسأله نشان میدهد که توجه کردن به پایداری ساختمان، در برابر زلزله، یک ضرورت اصلی است.
اگرچه در سالهای اخیر بلند مرتبهسازی در کشور رونق فراوانی یافته است، اما اغلب، روش ساخت به صورت سنتی انجام پذیرفته و تنها با بزرگ کردن ابعاد یک ساختمان سنتی دو یا سه طبقه اقدام به ساخت بناهای بیست طبقه و یا بلندتر شده است. واضح است که، با تکیه بر روشهای سنتی، نمیتوان ساختمان بلندی که در برابر زلزلههای مخرب مقاوم باشد، ساخت. حتی اگر کلیه ضوابط آییننامه زلزله از نظر طراحی و محاسبات رعایت شده باشد، با اجرای سنتی و دخالت انسان در اجزای مقاوم کننده ساختمان همانند بتنریزیها و جوشکاریها هرگز نمیتوان به یک سازه مناسب دست پیدا کرد.
دسته بندی | تربیت بدنی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 3607 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
شرح وظایف پست سازمانی دبیر تربیت بدنی :
•1-ملبس بودن به لباس کامل ورزشی •2-تهیه وتنظیم طرح هفتگی ،ماهانه وفصلی تربیت بدنی در چارچوب دستورالعملهای مربوطه •3-اجرای فعالیتها وتمرینات ورزشی در جهت برطرف کردن ضعفها وناهنجاریهی بدنی دانش آموزان •4-اجرای مجموعه برنامه های بدنسازی جهت تقویت قابلیتهای جسمانی وافزایش آمادگی عمومی بدنی دانش آموزان •5-اجرای برنامه های ورزشی ویژه مراسم •6-تشکیل انجمن ورزشی به کمک مدیر مدرسه •7-برگزاری مسابقات داخل آموزشگاه •8-تشکیل تیمهای ورزشی منتخب آموزشگاه وشرکت در مسابقات شهرستان •9-همکاری در امور فوق برنامه تربیت بدنی •10-تمرین تیمهای ورزشی مدرسه برای شرکت در مسابقات •11-ارائه پیشنهادات مفید به مسئول تربیت بدنی در جهت بالا بردن کیفیت برنامه های تربیت بدنی •12-همکاری با مسئول تربیت بدنی منطقه یا شهرستان دربرگزاری مسابقات •13-پیش بینی وبرآورد وسایل ورزشی وپیگیری برای تعمیر وسایل وراه اندازی اماکن وزمینهای ورزشی •14-حفظ ونگهداری وسایل وامکانات ورزشی •15-اجرای دقیق ارزشیابی درس تربیت بدنی برابر دستورالعملهای مربوط
•مسئولیت در معنای لغوی عبارت است از آنچه انسان عهده دار ومسئول آن باشد •مسئولیت:از نظر حقوق جزا کسی مسئول است که به تعهد یا قرار داد قانونی که به او گمارده شده است عمل نکرده یااز حدی مقرر تجاوز کرده باشددر واقع مرتکب تقصیر شده •مسئولیت جزایی نتیجه ارتکاب جرم است
نقش مقررات ورزشی در مسئولیت ورزشکاران:
•رعایت مقررات در ورزش برای جرم نبودن حوادث اصل است •1-حوادث ناشی از ورزش در صورتی جرم نخواهد بود که عملیات بر اساس مقررات صورت گرفته باشد بعبارتی ورزشکار مسئولیت تمامی اعمال خطای خود را که در نتیجه نقض مقررات حاصل شده است خواهند داشت •2-ارتکاب عمدی یا غیر عمدی بودن یک حرکت ورزشی خلاف مقررات در اصل مسئولیت تاثیری نداردتاثیر آن در فقط در میزان مجازات خوااهد بود •3-اگر یک عمل ورزشی منجر به نقص عضوی شود وداور مسابقه آن حرکت را خطا به حساب نیاورده باشد این نظر داور نمی تواند مانع از اعمال شکایت مصدوم شود •4-در مسابقات حتی اگر داور اجازه پرتاب دهد ولی افرادی در محوطه غیر مجاز ایستاده باشنداجازه داور رافع مسئولیت پرتاب کننده نخواهد بود وعلاوه بر ورزشکار داور نیز پاسخگو خواهد بود
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 429 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 45 |
مقدمه مفهوم تحقیق و روش تحقیق انواع تحقیق الگوی چرخه تحقیق گزارش نویسی تحقیق
سیستم تحقیق و نگاه سیستمی تسری دادن نگاه سیستمی به تمام عرصه های تصمیم گیری در حیطه های مختلف اعم از زندگی شخصی, اجتماعی, مدیریت، آکادمیک و ...
پژوهش به منزله استخوان بندی برنامه های توسعه جوامع بشری به شمار می آید میزان توجه دولت ها به این امر و بودجه ای که به آن اختصاص داده می شود از شاخص های اصلی توسعه به شمار می آید طرح استراتژی توسعه صنعتی کشور ارتباط پژوهش با دستگاههای اجرائی
تقسیم بندی چالشها از سه منظر ارائه یک چارچوب نظری برای طرحی که عمیق, خلاصه و دقیق باشد برنامه ریزی طرحی که سیستماتیک و قابل اجرا, و در عین حال قابل و در عین حال انعطاف پذیر باشد یکپارچه کردن اسناد ذی ربط به گونه ای که در موارد زیر دست اندرکاران را متقاعد سازد که ...
تحقیق باید انجام شود استدلال کنید که تحقیق مزبور بر پایه نظریه و تئوری قرار دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است. توجیه اینکه تحقیق در راستای اهداف بزرگتر سازمان است.
تحقیق می تواند انجام شود امکان سنجی قابل اجرا بودن یا عملی بودن در دسترس بودن منابع مهارت و توانایی لازم را دارا هستید.
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 429 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 334 |
مباحث این فصل :
-مباحثی در زمینه شناخت -دیدگاههای شناختی -مفهوم و فلسفه تحقیق علمی -هدف تحقیق علمی -قواعد تحقیق علمی -پیشنیازهای تحقیق علمی -تعاریف علم ،علوم انسانی،نظریه، و..... -شناخت انواع متغیر -... و شناخت فرایند تحقیق علمی
تفاوت انسان و حیوان
1- عمل براساس غریزه
2- عمل براساس آگاهی
3- آگاهی نسبت به
- حقیقت - واقعیت
- اعتباریات
دیدگاههای شناختی
1- دیدگاه پوزیتیویسم (اثبات گرائی )
- در برابر عقل گرائی سنتی مبدع فرانسیس بیکن
- اعتبار شناخت به وسیله حواس حاصل میشود
- روش استقرائی
- دستاوردها زیاد
دیدگاههای شناختی
2- دیدگاه عقل گرائی
- سابقه در یونان باستان و ارسطو
- روش قیاسی
- کبری (فرض مسلم مبتنی بر قضایای کلی و عقاید جزمی )
- صغری (رابطه کوچکتر حالت خاص کبری )
- نتیجه (امر اجتناب ناپذیر ناشی از رابطه کبری و صغری )
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1425 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 278 |
آشنایی با اصول و مفاهیم تئوری و عملی روش تحقیق
آشنایی با چگونگی بکارگیری تکنیک های روش تحقیق در حسابداری
1- مقدمه ای بر مفاهیم پایه و عملیاتی
2- انتخاب، تعریف و بیان مسأله تحقیق
3- تدوین فرضیه
4- روش های تحقیق
5- جامعه آماری، نمونه و نمونه گیری
6- روش های جمع آوری اطلاعات
7- تجزیه و تحلیل اطلاعات
8- نتیجه گیری و ارایه پیشنهادها
9- روش تدوین و نگارش گزارش نهایی
رجوع به کارشناسان ، متخصصان و مراکز ذیصلاح در زمینههای موردنظر ü ü پذیرش قول و فعل مقامات ذیصلاح به عنوان واقعیتهای قابل استناد
نحوه کسب دانش و اطلاعات از سوی مقامات صلاحیتدار « آیا آنان دچار اشتباه نمیشوند» ؟ ü اختلاف نظر صاحبنظران در امر واحد
قیاس در لغت به معنای سنجش ، اندازه گیری و تخمین است . استدلال قیاسی نتیجه گیری با دلایل کافی از کل به جزء است یا رسیدن مدلل از قوانین کلی و عمومی به موارد جزئی و خاص را گویند . شاید اولین حرکت قابل ملاحظه در پیدایش رویکرد منظم و سیستماتیک برای کشف واقعیات باشد . از کنار هم گذاشتن واقعیات پذیرفته شده و استنتاج یک نتیجه از آن , حاصل می شود .