مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

معرفی و دانلود فایل کامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کودکان تیزهوش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کودکان تیزهوش رفرنس دهی کامل دارای منابع کامل قابل ویرایش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 32 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کودکان تیزهوش

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره کودکان تیزهوش

منابع کامل

رفرنس دهی منظم

تیزهوش

تعاریف تیزهوش

تعبیرهای متفاوت بسیاری از تعریف کودکان تیزهوش برای جامعه ما وجود دارد و تعبیری که در زیر می آید. به اندازه هر تعبیر دیگری قابل قبول است. این تعبیر، دریافت جاری از این پدیده را به همراه ابعاد گوناگونی از تیزهوشی منعکس می کند(گلاگر ، 1984؛ ترجمه مهدی زاده و رضوانی، 1381).

کودکان تیزهوش و بااستعداد کسانی هستند که بر طبق تشخیص افراد صلاحیتدار و اهل فن به دلیل استعداد های برجسته خود قادر به عملکرد های عالی هستند. این کودکان به خدمات و برنامه آموزشی متفاوتی و رای آنچه معمولاً از طریق برنامه عادی مدرسه ارائه می شود نیازمندند تا به مسئولیتشان نسبت به خود واقف شوند. کودکان برخوردار از عملکرد بالا شامل کسانی می شوند که در هر یک از زمینه های زیر دارای موفقیتی مشهود و یا توانایی بالقوه ای باشند:

1- توانایی ذهنی عام

2- استعداد تحصیلی خاص

3- تفکر سازنده یا خلاق

4- توانایی رهبری

5- هنرهای نمایشی و دیداری

6- توانایی روانی-حرکتی

توانایی در به کار گیری سیستمهای نمادی آموخته شده ذهنی را شاید بتوان شرط لازم برای تیزهوشی دانست. این توانایی به دانش آموز تیزهوش اجازه می دهد که بدون انتظار از معلم یا محیط مطالب را با اتکای به خود فرا گیرد و اشکال و نتایج نوینی را تصور و خلق کند. بدین ترتیب این سیستمهای نمادی به یادگیرنده استقلال می بخشد(گلاگر ، 1984؛ ترجمه مهدی زاده و رضوانی، 1381).

گرچه نمرهء آزمون هوش می‌تواند ملاک نسبتا خوبی برای‌ تعیین‌ و‌ تعریف کـودکان تـیزهوش باشد اما باید توجه‌ داشت‌ که‌ این‌گونه آزمون‌ها قادر به‌ اندازه‌گیری همهء جنبه‌های هـوش‌ نـیستند، برای‌ مـثال، یکی از ویژگی‌های کودکان تیزهوش که‌ در تعریف و شناسایی آنان به‌کار می‌رود، قدرت رهبری‌ و مدیریت و نیز خلاقیت آنان‌ است‌ کـه‌ تـست‌های هوشی‌ نمی‌توانند‌ این‌ ویژگی‌ها را اندازه‌گیری کنند. اربن(1990)در تعریف‌ خلاقیت می‌گوید: "خلاقیت‌ توانایی‌ پدید آوردن یک چـیز جـدید،غیرمعمول و شـگفت‌آور است‌". به‌گفتهء اسمیت، نیزورت و هانت(1976)، در اصلاحیهء تربیتی‌ 1978‌ قانون عمومی‌ 561-95 بخش 902 آموزش و پرورش آمریکا،کودکان تیزهوش چنین‌ تعریف‌ شده‌اند:

کودکان و نوجوانان سنین قـبل‌ از‌ دبـستان، دبستان یـا دبیرستان که دارای توانایی هوشی بالا، خلاقیت، توانایی در یک موضوع علمی خاص‌ و توانایی مدیریت و رهـبری هـستند‌ و به‌ خدمات‌ آموزشی خاص نیاز‌ دارند.به‌هرحال، ضریب‌ هوشی یکی از ملاک‌های‌ بسیار مناسب‌ برای شناسایی کودکان تیزهوش به‌حساب می‌آید. ضریب هـوشی 140-130 مـلاک تعیین کودکان تیزهوش است (ملک پور، 1380).


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل مبانی نظری و پیشینه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی دارای منابع کامل فرمت doc
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
مبانی نظری و پیشینه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

فروشنده فایل

کد کاربری 7243

مبانی نظری و پیشینه شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی

دارای منابع کامل

رفرنس دهی منظم

ذهن آگاهی

مفهوم ذهن آگاهی

بارزترین و رایج ترین شیوه مراقبه در CBT به طور کلی «آموزش ذهن آگاهی» نامیده می شود. پژوهشگران به صورت تجربی نشان داده اند که آموزش ذهن آگاهی، در یاری دادن بیماران جهت مقابله با هیجان های دشوار، کارآمد است. به همین دلیل درمانگرانی که در جستجوی گسترش دامنه CBT جهت بهبود تنظیم هیجان هستند، علاقه خاصی به آموزش ذهن آگاهی دارند. هدف آموزش ذهن آگاهب، عبارت است از تشویق بیماران به تجربه کردن هیجان ها با سعه صدر، در همان لحظه، و بدون واکنش پذیری شدید رفتاری. امروز آموزش ذهن آگاهی به عنوان یکی از ویژگی های اصلی مقابله با تنظیم هیجان و تحمل عواطف، به طور فزاینده ای در رویکردهای برجسته رفتاری و شناختی مانند ACT (هیز و همکاران، 1999)؛ شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی یا همان MBCT (سگال، ویلیامز، و تیزدل، 2002) مورد استفاده قرار می گیرد(لی هی، تیرچ، ناپولیتانو، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

ذهن آگاهی به معنی توجه کردن به زمان حال به شیوه ای خاص، هدف مند و خالی از قضاوت است (کابات زین، 1990). ذهن آگاهی یعنی بودن در لحظه با هر آنچه اکنون هست، بدون قضاوت و بدون اظهار نظر درباره آنچه اتفاق می افتد؛ یعنی تجربه واقعیت محض بدون توضیح (سگال و همکاران، 2002). این فرآیند شامل ایجاد روش خاصی از بذل توجه به تجربیات ما است که کم و بیش با روش متداول و روزمره بذل توجه ما به زندگی خود تفاوت دارد. ذهن آگاهی، بیانگر نوعی مشاهده متمرکز، انعطاف پذیر، و لحظه به لحظه آشکار شدن جریان افکار، احساسات، و حس های جسمانی است که خود را در حیطه هوشیاری ما عرضه می کند. از دیدگاه فرد ناظر آگاه و بردبار، ما افکار را به صورت افکار، هیجان ها را به صورت هیجان، حس های جسمانی را به صورت حس های جسمانی تجربه می کنیم. در ذهن آگاهی از ما خواسته می شود تا اولاً قضاوت خود درباره این تجربیات را به حالت تعلیق در آوریم، و ثانیاً آگاهی خود را برای چندمین بار با جدیت و در عین حال به آرامی، به جریان رویدادهایی معطوف داریم که در حیطه هوشیاری ما قرار دارند (لی هی و همکاران، 2007؛ ترجمه منصوری راد، 1393).

تکنیک های ذهن آگاهی

مواجهه

اولین مطالعه ای که اثرات کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR)( کبات زین، 1982) را مورد توصیف قرار داد، کاربرد آن در درمان بیماران مبتلا به درد مزمن بود. MBSR تا حدی مبتنی بر تمرینات سنتی مراقبه است، و غالبا شامل دوره های وسیع نشستن بدون حرکت می باشد. اگر چه یک وضعیت نسبتا آرامش یافته ای ایجاد می شود، اما عدم تحرک طولانی می تواند منجر به ایجاد درد در عضلات و مفاصل شود. در دستور العمل هایی که به مراجعان در مراقبه داده می شود، تاکید می گردد که وضعیت خود را برای رهایی از درد تغییر ندهند، بلکه در عوض مستقیماً توجه دقیقی بر حس های درد داشته باشند و با نگرش های بدون قضاوت به این حس ها توجه کنند؛ همچنین شناخت ها، هیجانات و کنش هایی که غالباً با حس های درد همراه هستند را مورد توجه دقیق و پذیرش قرار دهند. اعتقاد بر این است که توانایی مشاهده بدون قضاوت، حس های درد و پریشانی همراه با درد را کاهش می دهد(امیدی و محمد خانی، 1387).


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل پاورپوینت آشنایی با جوهره مدیریت دولتی

دانلود پاورپوینت آشنایی با جوهره مدیریت دولتی در حجم 45 اسلاید همراه با توضیحات کامل شامل آشنایی با جوهره مدیریت دولتی، مدیریت دولتی چیست، اداره و مدیریت، اصول اداره امورعمومی، اصول اداره امورعمومی(درنگاه سنتی)، اصول اداره امورعمومی(در اسلام)، مردم محوری در مدیریت دولتی، رابطه قانون اساسی و مدیریت دولتی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 461 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
پاورپوینت آشنایی با جوهره مدیریت دولتی

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت آشنایی با جوهره مدیریت دولتی

فرمت: پاورپوینت (PowerPoint)، قابل ویرایش

تعداد اسلاید: 45 اسلاید

دسته: مدیریت دولتی( چالش های مدیریت دولتی در ایران)

این فایل شامل پاورپوینتی با عنوان " آشنایی با جوهره مدیریت دولتی " می باشد که در حجم 45 اسلاید همراه با توضیحات کامل تهیه شده و می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس چالش های مدیریت دولتی در ایران رشته مدیریت دولتی مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر می باشد:

آشنایی با جوهره مدیریت دولتی

مدیریت دولتی چیست ؟

تعریف ویلسون از مدیریت دولتی

تعریف گودنو از مدیریت دولتی

تعریف لئوناردو وایت از مدیریت دولتی

تعریف دیماک از مدیریت دولتی

تعریف لوترگیولیک از مدیریت دولتی

تعریف اپل بای از مدیریت دولتی

تعریف مارشال دیماک و گلادی دیماک و داگلاس فکس از مدیریت دولتی

تعریف فلیکس نیگرو و لودنیگرو از مدیریت دولتی

تعریف چالرز لوین، گای پیترز و فرانک تامسون از مدیریت دولتی

تعریف دنهارت از مدیریت دولتی

تعریف گوردن و میلاکویچ از مدیریت دولتی

تعریف جانسون از مدیریت دولتی

قلمرو اداره عمومی(مدیریت دولتی)

ویژگیهایی که مرز مدیریت دولتی را مشخص می کند

نظرموشر در مورد مدیریت دولتی

نظر رابرت پرکر در مورد مدیریت دولتی

اداره و مدیریت

اصول اداره امورعمومی

اصول اداره امورعمومی(درنگاه سنتی)

اصول اداره امورعمومی(در اسلام)

مردم محوری در مدیریت دولتی

قانون اساسی

رابطه قانون اساسی و مدیریت دولتی

منفعت عامه

نیروی بازار

حکمرانی(مردمی)

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن کلیه موارد نگارشی و املایی رعایت گردیده است.


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل اکسل دادهای آماری شرکتهای موجود در بازار فرابورس ایران از سال 1392 الی 1395

اکسل دادهای آماری شرکتهای موجود در بازار فرابورس ایران برای بازه 4 ساله سالهای 1392 الی 1395 شامل اطلاعات و داده های بازار، نوع بازار، شرکت، خرید حقیقی ( شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات) خرید حقوقی (شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات ) فروش حقیقی (شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارز
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل zip
حجم فایل 441 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100
اکسل دادهای آماری شرکتهای موجود در بازار فرابورس ایران از سال 1392 الی 1395

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: اکسل دادهای آماری شرکتهای موجود در بازار فرابورس ایران از سال 1392 الی 1395

دسته: حسابداری- مدیریت مالی- اقتصاد

فرمت: Excel

این فایل شامل اکسل دادهای آماری شرکتهای موجود در بازار فرابورس ایران برای بازه 4 ساله سالهای 1392 الی 1395 می باشد که در آن اطلاعات و داده های بازار، نوع بازار، شرکت، خرید حقیقی ( شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات)، خرید حقوقی (شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات )، فروش حقیقی (شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات )، فروش حقوقی (شامل تعداد نفرات، تعداد معاملات، حجم معاملات، ارزش معاملات ) و مجموع ( تعداد خریداران، تعداد فروشندگان، تعداد دفعات معامله، حجم معاملات، ارزش معاملات )می باشد که برای انجام تحقیقات و پایان نامه های دانشگاهی رشته های حسابداری، مدیریت مالی و اقتصاد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل پاورپوینت نصب سیستم عامل

Operating System Installation نصب سیستم عامل
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل ppt
حجم فایل 188 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پاورپوینت نصب سیستم عامل

فروشنده فایل

کد کاربری 7760

Operating System Installation
نصب سیستم عامل


اعتماد شما سرمایه ما