مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کارآموزی اجرای پروژه مسکونی

گزارش کارآموزی اجرای پروژه مسکونی
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 3212 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
گزارش کارآموزی اجرای پروژه مسکونی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

پی کنی

پی سازی و هدف آن

آماده سازی پی

پی سازی در ساختمانهای فلزی

پی های سراسری یا گسترده

آرماتوربندی شبکه فونداسیون

شمع کوبی

بتن

موادتشکیل دهنده بتن

ساخت بتن

حمل بتن

بتن ریزی

انواع بتن

ویبره کردن بتن

آرماتوربندی ستونها

قالب بندی ستونها

بلوک

پله های بتن مسلح

دالها

دیوارها

ستون

اجرای پله

آجر چینی

نعل درگاه

سقف کاذب

تاسیسات

مقدمه :

اولین باری که انسان از نعمت سر پناه بر خوردار گشت فرو رفتن خشکی در آب و پناهنده شدن انسان و حیوان به غارها و ار تفاعات بوده است با پیدایش فصل خشکی انسان مجدداً رو به خشکی آورد که در این تاریخ یعنی تقریباً هزار سال قبل از میلاد مسیح اولین خانه های مسکونی در ایران مشاهده شد که از شاخه برگ در ختان بوجود می آمد پس از مدتی سر پنا ههااز خشت های گلی و پوشش شاخ و بر گ در ختان ساخته می شد حدود 3000 سال قبل از میلا د با مهاجرت آریائیها به ایران مسکن به صورت خشت و یا آجربا پوشش سفالی بود یا تسلط هخامنشیان در شهرهای یونانی معماری سنگی جای خود را باز کرد در قرن هفدهم ساختمان های موزه با استفاده از آرموتورهای طولی و قطری بجای سنگهای یکپارچه به هم اتصال یافتند و بین ستون ها با قطعات کوچکتر پوشانه شده وبه کمک همین آرماتور ها در قرن هیجدهم دان ولیت فاصله ی بین ستونها ی کلیسا را با قطعات سنگ پوشانده است لذا در معماری سنگی فلز نقش بزرگی را ایفا نمود با رواج واستفاده بتن و فلزبا هم مهم تر شدزیرا بتن در مقابله با سنگ کمتر تاب کشش را دارد بعلاوه قرا ردادن فلز در داخل بتن خیلی آسان تر از قرار دادن آن در سنگ است اما امروزه چون همانند گذشته نیاز اولیه هر انسانی مسکن می باشد و به علت تراکم بیش از حد شهرها از جمعیت ونیز روی آوردن صنعت ساختمان سازی به مرتفع ساختن واحد های مسکونی و اداری و همچنین به منظور تامین نیازهای کشاورزی چه از لحاظ راههای ارتباطی و چه از نظر کانالهای آ برسانی مصرف بتن در قسمت ذکر شده بخــــــــــــصـــــــــوص در صـــــــنـــــعــــــت ساخـــــتمان سازی بسیار زیاد و هر روز بیــشتر می شود.

شمع بندی چوبی :

شمع چوبی عبارت است از تیر گرد یا چهار تراشی که از بالا بر الواری متکی است که خود بر بدنه گود( یا دیوار ساختمان مجاور) تکیه دارد و از پایین در زمین کف گود، با زاویه ای حدود 45 درجه، استوار گشته است. الوار های متکی بر بدنه، ممکن است به صورت عمودی یا افقی بر دیواره ی گود ( یا دیوار ساختمان مجاور) قرار گیرند و برای تقسیم بهتر فشار، بین شمع و الوارها، چهار تراش افقی قرار می گیرند. برای جلوگیری از فرو رفتن شمع در زمین( به خاطر سطح مقطع نسبتا کم آن و فشار زیاد از بالا) به پایه آن را بر مصالح مقاومی مانند آجر یا بلوک های سیمانی قرار می دهند.

پی کنی :‌

پی کنی جهت ایجاد فنداسیون ( پی ، شالوده ، فونیزه ) در داخل زمین ایجاد می شود

پی کنی به توجه به نقشه های اجرایی و ابعاد پی ها و با در نظر گرفتن قالبها می باشد . مثلاً اگر قالب پی آجری به ضخامت سانتی متر باشد چنانچه مربعی به ضلع 150 سانتی متر باشد اگر از هر طرف 15 سانتی متر جهت قالب بندی در نظر بگیریم ، بایستی ابعاد 180در 180 سانتی متر حفاری گردد .

پی سازی :

نقش پی در ساختمان تحمل بارهای وارده از ساختمان و انتقال آن به زمین زیر آن است . بنابراین پی ساختمان بایستی دو خصوصیت زیر را دارا باشد .

1- جنس پی و نوع آن و ابعاد آن بایستی طوری باشد که خود بتواند بارهای وارده را با اطمینان کامل تحمل نماید .

2- ابعاد پی به ویژه طول و عرض آن باید به گونه ای باشد که بتواند با ایمنی کافی بار وارده را با توجه به مقاومت خاک به زمین انتقال دهد . بر حسب نوع ساختمان و خاک محل و موارد دیگر ، پی ساختمان را به صورت غیر مسطح و مسطح می توان ساخت .

پی های غیر مسلح :

این نوع پی ها معمولاً برای ساختمان های با مصالح بنایی ( دیوار باربر ) کاربرد دارد، از نقطه نظر مصالح به کار رفته انواع و اقسام مختلف دارد .

شفته ریزی : شفته مخلوطی است از خاک محل ، شن و ماسه ، آهک و آب

پی های مسلح :‌

پی های بتن مسطح برای تحمل بار دیوارها و ستون های بتنی به طور کلی برای انواع ساختمان ها کاربرد دارد و بسته به وزن طبقات ( تعداد طبقات ) و موقعیت آن در روی زمین و همچنین جنس و مقاومت خاک از یکی از انواع متداول فنداسیون های بتن مسطح می توان استفاده نمود .

نحوه عمل فن ها از این قرار است :

بار وارد بر آن را در روی یک سطح نسبتاً بزرگ خاک توزیع می نماید و در نتیجه شدت تنش وارده ( نیرو بر واحد سطح ) را کامل داده ،‌ تا خاک بتواند در کمال اطمینان وزن وارده را تحمل نماید . به عنوان مثال اگر مقاومت مجاز 2 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب باشد و ستونی با مقطع 20*20 وزن 40 تن را بخواهد تحمل نماید تنش وارد بر ستون 100 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب فرو می رود که اگر بخواهیم ستون را مستقیماً در روی زمین قرار دهیم و خاک تحمل نکرده و ستون در زمین فرو می رود بنابراین بار 40 تن را باید بر روح سطح بزرگتری که همان سطح پی است را توزع نمود تا تنش وارده به خاک از مقاومت پی مجاز آن کمتر شود و زمین بتواند آنها را تحمل نماید .

انواع فنداسیون های گسترده بتن مسلح :‌


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل دیوارهای عایق حرارتی وصوتی(کناف)

دیوارهای عایق حرارتی وصوتی(کناف) ورود تکنولوزی جدیدواصولانوآوری چون همواره با سنت شکنی توام است همیشه یکی از مسائل بحث انگیز در کشورهای در حال توسعه بوده است سنت ها ریشه در اعماق وجود مردمان داردوهمیشه نوآوری با مقاومت ذاتی روبه رو می شود چرا که آن ره سبب تخریب پیشینه فرهنگی خود تصور می کنندومغایربازیر ساخت های فرهنگی خود می دانند
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
دیوارهای عایق حرارتی وصوتی(کناف)

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

پیش گفتار:

ورود تکنولوزی جدیدواصولانوآوری چون همواره با سنت شکنی توام است همیشه یکی از مسائل بحث انگیز در کشورهای در حال توسعه بوده است. سنت ها ریشه در اعماق وجود مردمان داردوهمیشه نوآوری با مقاومت ذاتی روبه رو می شود چرا که آن ره سبب تخریب پیشینه فرهنگی خود تصور می کنندومغایربازیر ساخت های فرهنگی خود می دانند.

هدف ساختمان سازی باید تامین زیبایی پایداری و آسایش باشد.

چون پیروی کامل از ترکیب فضاهای معماری سنتی به سبب تحولات جدید در صنعت ساختمان مانند تراکم زیاد ورشد عمودی آنِِ در شهرها،دیگر امکان پذیر نیست،لذا با پافشاری بر کاربرد مصالح سنتی ومقاومت در برابر نوآوری در این زمینه تنها تعصب خشک به شمار می آید.عقل ومنطق حکم می کند که نوآوری و تکنولوژی را در خدمت احیای فرهنگ اصیل به کار گیریم و به جای هدر دادن فضاهاوپافشاری برروش های سنت یا تقلید بدون دلیل از روش ها بیگانه و تخریب فرهنگ ملی،سعی کنیم از هر مصالحی با توجه به کاربری،هزینه،سرعت اجراورعایت سایر مشخصات فنی به موقع و به نحو احسن استفاده بریم.

تاریخچه ی پیدایش تیغه های غیره باربر:

تا قبل از قرن نوزدهم،ساختمان های بلند محد.د به معابر،مساجد،اهرام،قلعه هاوبرج ها بود که ارتفاعشان از سی متر تجاوز نمی کرد. مصالح به کار رفته در این گونه بناها اغلب آجروخشت وسنگ وساروج بود.سقف ها را بیشترقوس وطاق تشکیل مئ داد به قسمئ که مصالح تحت تنش فشاری قرار گیرند تا کششی.در مواردی هم که ناگذیر سقف صافی ایجاد می شود از الوارهای چوبی در دهانه های کوچک استفاده می کردند .در سال 1855 ،پس از انکه هنری بسمر انگلیسی نخستین روش تولید فولاد در حجم زیاد را ارائه کرد، کم کم فولاد به عنوان یکی از مستحکم ترین مصالح ساختمانی پدیدار شد و به موازات ظهور فولاد در سال های 1890 به بعد ،بتون به عنوان یکی از مصالح سازه ای رواج یافت.

انگاه به پیدایش انقلاب صنعتی که با رشد سریع جمعیت و شهر نشینی همراه شد ،مرحله ی گذر از دیوار بار بر (خارجی و داخلی)به اسکلت بنا پیش امد و همراه با رشد عمودی ساختمان ها ،سازه های بلند و اسمان خراش ها ظاهر شدند.

تعریف و تقسیم بندی تیغه ها:


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل دانلود پاورپوینت و فایل ورد فرهنگ طبیعت معماری در آثار آلوار آلتو

دانلود پاورپوینت و فایل ورد فرهنگ طبیعت معماری در آثار آلوار آلتو به همراه عکسهای مربوط به طبیعت معماری و فایل صوتی
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 11229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 89
دانلود پاورپوینت و فایل ورد فرهنگ طبیعت معماری در آثار آلوار آلتو

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

دانلود پاورپوینت و فایل ورد فرهنگ طبیعت معماری در آثار آلوار آلتو به همراه عکسهای مربوط به طبیعت معماری و فایل صوتی

توضیحات مربوط به فایل پاورپوینت

72 اسلاید پاورپوینت قابل ویرایش

•زندگینامه

•فنلاند

•شخصیت خصوصصی

•ویژگیهای معماری

•تحلیل آثار •نمونه های دیگر

زندگینامه

در سال1898 در دهکده کورتان از توابع شهر جیاسکیلا در غرب فنلاند متولد شد.او بزرگترین فرزند خانواده اش بود. پدرش نقشه بردار و مادرش منشی دفتر پستی بود.وقتی پنج ساله بود خانواده او به شهر جیاسکیلا که از شهرهای اصلی ودر زمره مراکز فرهنگی این کشور است و امروزه نیز به دلیل سنت قوی تعلیم وتربیت به آتن فنلاند معروف است مهاجرت کردنددر آنجا محیط اطرافش تفاوت بسیاری با زادگاهش داشت زمین صاف به ارتفاعات که توسط دریاچه ها احاطه شده بودند تغییر یافته بود جاده های روستایی تبدیل به خیابانهای شبکه ای شهری شده بود شلوغی و ازدحام شهر جایگزین صدای احشام در روستا شده بود.

در سال 1916 برای ادامه تحصیل در رشته معماری به هلسینکی رفت و در دانشگاه پلی تکنیک مشغول تحصیل شد. ولی تحصیلات او به دلیل جنگ داخلی فنلاند متوقف ماند جنگی که نهایتا در سال 1918 به جدایی فنلاند از روسیه انجامید.

در 1921 با مدرک معماری فارغ التحصیل شد و بعد از یک سال خدمت وظیفه دفتر شخصی اش را در سال 1923 در جیاسکیلا افتتاح کرد. یک سال بعدبا دستیارش "آینو مارسیو"ازدواج کرد. آینو فردی متعادل و آرام بود و ایده های بلند پروازانه آلتو را کنترل می کرد. همچنین او مسئول طراحی داخلی ساختمانهایی بود که آلتو طراحی می کرد. آینو در سال 1949 پس از یک زندگی کوتاه در گذشت.

در 1927 در مسابقه طراحی ساختمان شرکت تعاونی کشاورزی در جنوب غرب فنلاند برنده شد و همراه خانواده اش به تورکو محاجرت کرد.تورکو دارای پیشینه قدیمی و ارتباطات خوبی با دیگر بخشهای اروپا بود و تاثیر بسیاری در آلتو گذاشت.

در 1929 آلتوطراحی نمایشگاه هفتصدمین سال جشن سالیانه تورکو را قبول کرد که یکی از اتفاقات مهم در شکل گیری معماری مدرن فنلاند بود. همچنین طراحی مرکز آسایشگاه مسلولین در پای مییو در سال 1932 از کارهای بزرگ او و موثر در معماری اروپا بود. احاطه طبیعت بر مصنوع به عنوان نقطه شروع طراحی تبدیل به امضای کارهای آلتو شده بود.

----------------------

توضیحات مربوط به فایل Word

17 صفحه Word قابل ویرایش

فهرست

زندگی نامه ........................................ 3

فنلاند ...............................................5

شخصیت خصوصی.................................7

خصوصیات معماری آلتو .......................... 8

تحلیل آثار ......................................... 12

زندگی نامه


در سال1898 در دهکده کورتان ( (kuortaneازتوابع شهر جیاسکیلا در غرب فنلاند متولد شد

او بزرگترین فرزند خانواده اش بود. پدرش نقشه بردار و

مادرش منشی دفتر پستی بود.وقتی پنج ساله بود خانواده او به شهر جیاسکیلا که از شهرهای اصلی ودر زمره مراکز فرهنگی این کشور است و امروزه نیز به دلیل سنت قوی تعلیم وتربیت به آتن فنلاند معروف است مهاجرت کردنددر آنجا محیط اطرافش تفاوت بسیاری با زادگاهش داشت زمین صاف به ارتفاعات که توسط دریاچه ها احاطه شده بودند تغییر یافته بود جاده های روستایی تبدیل به خیابانهای شبکه ای شهری شده بود شلوغی و ازدحام شهر جایگزین صدای احشام در روستا شده بود.

در سال 1916 برای ادامه تحصیل در رشته معماری به هلسینکی رفت و در دانشگاه پلی تکنیک مشغول تحصیل شد. ولی تحصیلات او به دلیل جنگ داخلی فنلاند متوقف ماند جنگی که نهایتا در سال 1918 به جدایی فنلاند از روسیه انجامید.در 1921 با مدرک معماری فارغ التحصیل شد و بعد از یک سال خدمت وظیفه دفتر شخصی اش را در سال 1923 در جیاسکیلا افتتاح کرد.

یکسال بعد با دستیارش "آینو مارسیو"ازدواج کرد. آینو فردی متعادل و آرام بود و ایده های بلند پروازانه آلتو را کنترل می کرد. همچنین او مسئول طراحی داخلی ساختمانهایی بود که آلتو طراحی می کرد. آینو در سال 1949 پس از یک زندگی کوتاه در گذشت. در 1927 در مسابقه طراحی ساختمان شرکت تعاونی کشاورزی در جنوب غرب فنلاند برنده شد و همراه خانواده اش به تورکو محاجرت کرد.تورکو دارای پیشینه قدیمی و ارتباطات خوبی با دیگر بخشهای اروپا بود و تاثیر بسیاری در آلتو گذاشت.

در 1929 آلتو طراحی نمایشگاه هفتصدمین سال جشن سالیانه تورکو را قبول کرد که یکی از اتفاقات مهم در شکل گیری معماری مدرن فنلاند بود. همچنین طراحی مرکز آسایشگاه مسلولین در پای مییو در سال 1932 از کارهای بزرگ او و موثر در معماری اروپا بود. احاطه طبیعت بر مصنوع به عنوان نقطه شروع طراحی تبدیل به امضای کارهای آلتو شده بود.

بعد از مسافرت به امریکا در سالهای 1938 و 1939 آلتو بیشتر به متعارف سازی (standardazation )و همگونی استاندارد علاقه مند شد. آنجا به نمونه های طبیعی اهمیت می داد جایی که با کنار هم قرار دادن اجزا آنرا تبدیل به عضو بزرگتری از متغییرهای مختلف می کرد. با شروع جنگ جهانی دوم فعالیتهای آلتو برای مدتی دچار وقفه شد . علاقه او به کشورش سبب شد تا به دنبال راهی جهت بازسازی آوارهای جنگی باشد . در این راه در پیشرفت تکنولوژی خانه های پیش ساخته و طراحی پلان آنهانقش به سزایی داشت . بعد از پایان جنگ طراحی ساختمان خوابگاه دانشجویان MIT را شروع کرد . این اولین ساختمان در خارج از کشورش بود که او طراحی می کرد .

او سپس فعالیتش را در کشورش بیشتر کرد و در سال 1952 با یکی دیگر از همکارانش به نام "السا کیزا" ازدواج کرد . السا همانند همسر اولش نتوانست در او تاثیر بگذارد . آلتو بین سالهای 1963 تا 1968 رئیس آکادمی فنلاند بود و پس از آن در سالهای پایانی به علت خستگی و پیری کار چندانی انجام نمی داد . سرانجام در 11 می سال 1976 درگذشت.

زندگی نامه

در سال1898 در دهکده کورتان ( (kuortaneازتوابع شهر جیاسکیلا در غرب فنلاند متولد شد

.او بزرگترین فرزند خانواده اش بود. پدرش نقشه بردار و مادرش منشی دفتر پستی بود.وقتی پنج ساله بود خانواده او به شهر جیاسکیلا که از شهرهای اصلی ودر زمره مراکز فرهنگی این کشور است و امروزه نیز به دلیل سنت قوی تعلیم وتربیت به آتن فنلاند معروف است مهاجرت کردنددر آنجا محیط اطرافش تفاوت بسیاری با زادگاهش داشت زمین صاف به ارتفاعات که توسط دریاچه ها احاطه شده بودند تغییر یافته بود جاده های روستایی تبدیل به خیابانهای شبکه ای شهری شده بود شلوغی و ازدحام شهر جایگزین صدای احشام در روستا شده بود.

در سال 1916 برای ادامه تحصیل در رشته معماری به هلسینکی رفت و در دانشگاه پلی تکنیک مشغول تحصیل شد. ولی تحصیلات او به دلیل جنگ داخلی فنلاند متوقف ماند جنگی که نهایتا در سال 1918 به جدایی فنلاند از روسیه انجامید.در 1921 با مدرک معماری فارغ التحصیل شد و بعد از یک سال خدمت وظیفه دفتر شخصی اش را در سال 1923 در جیاسکیلا افتتاح کرد. یک

سال بعد با دستیارش "آینو مارسیو"ازدواج کرد. آینو فردی متعادل و آرام بود و ایده های بلند پروازانه آلتو را کنترل می کرد. همچنین او مسئول طراحی داخلی ساختمانهایی بود که آلتو طراحی می کرد. آینو در سال 1949 پس از یک زندگی کوتاه در گذشت.

در 1927 در مسابقه طراحی ساختمان شرکت تعاونی کشاورزی در جنوب غرب فنلاند برنده شد و همراه خانواده اش به تورکو محاجرت کرد.تورکو دارای پیشینه قدیمی و ارتباطات خوبی با دیگر بخشهای اروپا بود و تاثیر بسیاری در آلتو گذاشت.

در 1929 آلتو طراحی نمایشگاه هفتصدمین سال جشن سالیانه تورکو را قبول کرد که یکی از اتفاقات مهم در شکل گیری معماری مدرن فنلاند بود. همچنین طراحی مرکز آسایشگاه مسلولین در پای مییو در سال 1932 از کارهای بزرگ او و موثر در معماری اروپا بود. احاطه طبیعت بر مصنوع به عنوان نقطه شروع طراحی تبدیل به امضای کارهای آلتو شده بود.

بعد از مسافرت به امریکا در سالهای 1938 و 1939 آلتو بیشتر به متعارف سازی (standardazation )و همگونی استاندارد علاقه مند شد. آنجا به نمونه های طبیعی اهمیت می داد جایی که با کنار هم قرار دادن اجزا آنرا تبدیل به عضو بزرگتری از متغییرهای مختلف می کرد.

با شروع جنگ جهانی دوم فعالیتهای آلتو برای مدتی دچار وقفه شد . علاقه او به کشورش سبب شد تا به دنبال راهی جهت بازسازی آوارهای جنگی باشد . در این راه در پیشرفت تکنولوژی خانه های پیش ساخته و طراحی پلان آنهانقش به سزایی داشت . بعد از پایان جنگ طراحی ساختمان خوابگاه دانشجویان MIT را شروع کرد . این اولین ساختمان در خارج از کشورش بود که او طراحی می کرد .

او سپس فعالیتش را در کشورش بیشتر کرد و در سال 1952 با یکی دیگر از همکارانش به نام "السا کیزا" ازدواج کرد . السا همانند همسر اولش نتوانست در او تاثیر بگذارد . آلتو بین سالهای 1963 تا 1968 رئیس آکادمی فنلاند بود و پس از آن در سالهای پایانی به علت خستگی و پیری کار چندانی انجام نمی داد . سرانجام در 11 می سال 1976 درگذشت.




فنلاند

فنلاند مجموعه ای از دریاچه ها و جنگلهاست .سرزمینی وسیع که مساحت آن نسبت به جمعیت آن بسیار است . مس الوار و آب منابع طبیعی این کشور را تشکیل می دهد و دارای این مزیت است که ده هزار دریاچه آن با چهار یا پنج راه آبی به یکدیگر متصل می شوند . همچنین به دریای آزاد در جنوب و غرب این کشور راه دارد.




مهمترین ماده خام در فنلاند چوب است . درختان در ماههای تابستان بریده می شوندو شش ماه در جنگل باقی می مانند تا خشک شوند . سپس از طریق دریاچه ها و رودخانه ها با طی صدها کیلومتر و در مدت یک سال از شمال به جنوب این کشور می رسند تا در آنجا توسط کارخانه های سلولز سازی به خمیر کاغذ تبدیل شوند .

در فنلاند معماران و جنگلبانان شخصیت اجتماعی برجسته ای دارندو از طبقات مرفه هستند .اجداد آلتو نیز جنگلبانانی بودند که از این رفاه نصیب داشتند.




شخصیت خصوصی

آلتو برای خواست مردم از هر طبقه و اهل هرکجا که باشند احترام قائل بود . او از آشنایی و مصاحبت با مردم لذت می برد و تجربه کسب می کرد.او فردی نا آرام و سرزنده بود و نمی شد کارهایش را پیش بینی کرد . همچنین انسانی نترس از بر خورد با دیگران جسور و خونگرم بود .او آرامش را در مسافرت می دانست و به همراه همسرش مرتبا به ایتالیا و سوییس مسافرت می کرد .

برای آلتو معماری جزیی از زندگی است. او در استفاده از مواد آلی صریح و بی پروا بود .آجر به عنوان مصالح بنایی به او اجازه می داد تا فرمهای مختلفی را به وجود آورد . به عنوان مثال در خانه فرهنگ هلسینکی جایی که حرکت آزادانه خطوط تا رسیدن به فرم دلخواه آلتو را سبب شد . او با استفاده از آجر خود را از فرم مدرنیست ها رها کرد. همچنین در کارهایش به چوب اهمیت بسیار می داد و آنرا به عنوان یکی از مصالح معماری به درستی بکار می برد .


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل گزارش کار آموزی مسکونی 8 واحدی

مکان کـار آمـوزی یک زمین می باشد پروژه اجرای یک سازه آپارتمانی چهار طبقه هشت واحدی با سیستم اسکلت بتنی مـورد نـظـر اسـت اینک مـا در مرحله پاک سازی زمین می باشیم لذا ابتدا مراحلی را کـه قبل از پاک سازی بـاید بگذرانیم ذیلاً ذکـر می نماییم ابـتدا کارفرما موظف است بـرای انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاک سازی بـه شهرداری و دیگر مراجع ذیربط مراجعه
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 8625 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
گزارش کار آموزی مسکونی 8 واحدی

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقـدمـه. 1

دستورالعملهای حفاظتی و ایمنی کارگاه های ساختمانی. 1

آشنایی کلی با مکان کار آموزی:. 2

پاک سازی :. 3

خاکبرداری:. 10

پـیـاده کـردن نـقـشـه:. 6

قـالـب بـنـدی فنداسیون: 8

بـتـون مگــر:. 10

آرماتوربندی:. 11

نحوه ی آرماتوربندی:. 12

خم کردن آرماتور :. 13

علت استفاده فولاد و میل گرد در ساختمانها و پی:. 16

بتن ریزی فنداسیون :. 19

طرح اختلاط بتن :. 23

سقف :. 33


آشنایی کلی با مکان کار آموزی:

مکان کـار آمـوزی یک زمین می باشد . پروژه اجرای یک سازه آپارتمانی چهار طبقه هشت واحدی با سیستم اسکلت بتنی مـورد نـظـر اسـت .

اینک مـا در مرحله پاک سازی زمین می باشیم لذا ابتدا مراحلی را کـه قبل از پاک سازی بـاید بگذرانیم ذیلاً ذکـر می نماییم :

ابـتدا کارفرما موظف است بـرای انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاک سازی بـه شهرداری و دیگر مراجع ذیربط مراجعه کند .

پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوز پاک سازی کارفرما موظف بـدادن تعهـدی مبنی بـر عدم ایجاد مزاحمت و سلب آسایش بـرای همسایگان و عـدم ایجاد سد معبر در خیابان به هنگام ساخت و پاک سازی می باشد . در ضمن کار فرما موظف به تعهد مبنی بر جلو گیری از تخریب و صدمه به ساختمان های مجاور هنگام پاک سازی و سـاخت و سـاز می باشد .پس از انجام مراحل بالا و گـرفتن مجوز پاک سازی با اجازه مهندس ناظر و با احتیاط کامل و ارائه تمهیداتی خاص در هنگـام پاک سازی جهت جلو گیری از آسیب بـه ساختمانهای مجاور شروع بـه پاک سازی خرابه می نماییم.

پس از اخذ مجوز پاک سازی از شهرداری و قبل از پاک سازی خرابه باید سـازمانهای مربوطه از قبیل سازمان آب برق گـاز ... را در امور کار قرار داده و هماهنگی هـای لازم را بعمل آوریم و نسبت به نصب آنها اقدام نماییم .

پاک سازی :

کارفرما برای صرفه جویی در وقت و هزینه عملیات پاک سازی و گودبرداری را به یک اکیپ پیمانکار سپـرده و پـس از بستن قـرار داد پیمانکـار طبق قرار داد منعقد شده موظف می شود خرابه پر از زباله جات را تمیز کرده و به بیرون از کارگاه منتقل کند.

یک نکته حائز اهمیت در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز رعایت کامل نکات ایمنی می باشد. می دانیم که امروزه طبق آئین نامه سازمان نظام مهندسی ایران سازه های بتننی که با سیستم دیوار باربر اجرا می شوند باید دارای شناژ بندی افقی و عمودی طبق قوانین مندرج در آئین نامه باشند. می دانیم که این عمل برای مقابله سازه با نیروهای جانبی می باشد.

حال با توجه به اینکه کشور ما در منطقه ی زلزله خیز قرار گرفته اجرای این نکته از الزامات و دارای اهمیت فوق آلعاده ای می باشد.

خاکبرداری:

یـک لـودر چـرخ لاستیکی بـه کـارگاه آورده شد و سپس لودر شروع به کار کرد. سپس خاک حاصله را توسط همان لودر در یک کامیون بارگیری کرده و بـه مکان دیگری انتقال دادیم.

برای عبور و مرور لودر هنگام خاکبرداری به محل کارگاه یک رمپ ایجاد کرده بودیم که پـس از اتمام کار لودر آن را توسط کارگران و دست افزار ساختمانی دستی بیل و کلنگ تخریب نمودیم .

کـارگـران به وسیله ی بیل و کلنگ مشغول تخریب و خاک برداری رمـپ گردیدند. پس از اتمام کـار و پـایان این مرحله سطح کار ــ زمین کارگاه ــ را کاملا آب داده و توسط غلتک دستی کوبیدند.تا سطح کـار کاملا متراکم شود و بعدهـا در اثـر وزن ساختمان نشست نـکـنـد .

البته باید متذکر شوم که قبل از شروع به گودبرداری باید درخت و بوتـه های احتمالی را که در محل کارگاه موجود است از محل کار جمع آوری نمود که به این کار عملیات بوته کنی می گویند.

همچنین باید محل چاه های قدیمی یا تختـه سنگ و موانعی را که ممکن است موجب حادثه شوند شناسایی و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام نمود. و نیز اگر با گود برداری پایداری ساختمان هـای مجاور دچـار مخاطره می شود بـاید از ایمنی آنها بوسیله شمع بندی زیر پایه هـا، سپر و مهار کردن ساختمان هـا بطور مطمئن اطمینان حاصل نمود.


اعتماد شما سرمایه ما

معرفی و دانلود فایل کامل آب و معماری

در فصل نخستین، به این موضوع پرداخته شده است و بستر تئوریک پروژه را شکل داده است علاوه بر این به علت نوع موضوع پروژه در نوشتار دوم این فصل به موضوع فراغت و گذران آن توجه شده است
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 82
آب و معماری

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

چکیده

با توجه به شرایط خاص اقلیمی ایران و کمبود منابع آب در بخش عمده ای از این سرزمین موضوع کشف و تأمین آب، جلوگیری از هدر رفتن آن و استفاده حساب شده از این پدیده زندگی بخش و آبادکننده از دورترین زمانها مورد توجه بوده است. در تمامی زمینه ها و نمودهای زندگی مردم این سرزمین، به روشنی می توان نشانی ارجمندی این مائده آسمانی را مشاهده نمود و پیوند ژرف آنرا با تمامی مظاهر فرهنگ، هنر و تمدن مردم این مرز و بوم لمس کرد. معماران و مهندسان ایرانی به پیروی از این فرهنگ عمومی از دیرباز دست به تجربه های چشمگیر و فراموش ناشدنی در زمینه کیفیت حضور اب در معماری، بهینه سازی مصرف آب و... زده اند.

در فصل نخستین، به این موضوع پرداخته شده است و بستر تئوریک پروژه را شکل داده است. علاوه بر این به علت نوع موضوع پروژه در نوشتار دوم این فصل به موضوع فراغت و گذران آن توجه شده است.

در فصل دوم که بستر فیزیکی پروژه است، در ابتدا چند نمونه از آثار معماران ایرانی و ژاپنی در زمینه موضوع پروژه معرفی شده است. پس از این بررسی مختصر در نوشتار دوم و سوم به استانداردها و برنامه فیزیکی پروژه پرداخته شده است.

در فصل سوم به بازشناسی شهر کرج پرداخته شده است. مطالعات بستر کالبدی پروژه بر پایه «طرح جامعه شهرستان کرج» شکل گرفته است. مطالعات مختلف جمعیتی، اقتصادی و توسعه و ... به طور خلاصه در این فصل آمده است.

در فصل طراحی معماری نیز نخست، مطالبی در راستای «کانسپت» کلی پروژه و توضیح روند طراحی ارائه شده است و در ادامه، کروکیهای اولیه و سپس نقشه های معماری پروژه آمده است.

کلید واژه ها:

آب، آناهیتا، معماری ایرانی، باغ ایران، مسکن، آب نما، فراغت، تفریح، باغ، موزه، معماری ژاپن، معبد آب، مشهد، دسترسی، کاربری، ایده، فلسفه طراحی.

پیش گفتار

انسان در طول زمان می زید و آنچه در این راه می اندوزد و می آموزد را، شکل هایی به تدریج ساده تر می بخشد؛ تا مفهوم یا مفهوم های ژرف آن را با روانی بیشتر در دسترس داشته باشد. ایرانیان دست یابی انسان به برتری هایی در جهان معنوی از راه بهره وری از توشه اندوخته ها و آموخته هایش را، به مثابه پدیده ای دانسته اند، همزاد با انسان و فعال در طول زندگی فردی و اجتماعی وی.

بشر قرنها تلاش کرد، اندیشه نمود، ابزار ساخت، به اکتشاف و اختراع دست زد و حاصل این تجربه ها و دستاوردها راب ه فرزندان خود سپرد و آنان نیز به سهم خویش این میراث را با تغییر و کاستن و افزودن به نسل بعد سپردند و بدین روال هر که آمد بر آن مزید کرد تا بدین غایت رسید و «فرهنگ» منوآآHهر فرد، جامعه و گروهی چیزی نیست جز همین میراث به جای مانده از پشتیبان.»

فرهنگ تمام حیات اجتماعی انسان را در بر می گیرد، ویل به ندرت خود را آشکارا بر افکار و اعمال او تحمیل می کند. به عبارت دیگر انسان از بدو تولد، رفتار و اعمال قشر و طبقه و اجتماعی را که محل رشد و نمو است می آموزد؛ باقی نمی ماند و مختار است که پا فراتر نهد. بی گمان اگر جز این بود، انسان در محدوده فرهنگ زمان خود می ماند. در واقع، اگر تعریف فرهنگ مزد یک فرد یا جامعه، پویایی در تحریک فکری شناخته شود، عامل های زمان و مکان در آن ملحوظ اند.

فرهنگ معماری نیز به مثابه دیدگاه یا خواستگاهی که آبشخور از فرهنگ دارد و در واقع از مظاعر هر فرهنگ به شمار می آید، در طول زمان دگرگونی و تحول می پذیرد.

امروزه و کمی دقیقتر در سده آخر قرن بیستم، ایدئولوژی متکی بر تکنولوژی با استفاده از ابزارهای خود نظیر رسانه ها، مرزهای فکری و اندیشه ای فرهنگ های مختلف را پشت سر گذارده و آنچه را که خاص جوامع بوده به عام جوامع تبدیل کرده است. امروزه با تکیه بر ابزارهای گوناگون، تغییر فرهنگها مسیری نامتوازن و سرعتی ناخواسته یافته است.


اعتماد شما سرمایه ما