دسته بندی | علوم اجتماعی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
فصل اول: پست مدرنیسم
فصل دوم: پست مدرنیسم و هنرهای تجسمی
تشکیل شده است. در توضیح مطالب مورد بحث در صفحات آتی ذکر این مسأله الزامی است که قرض من از انتخاب این موضوعات برای ارائه پروژه خود، به هیچوجه این نبوده است که هر کدام از عناوین طرح شده در این پایان نامه در بعد وسیع بررسی شود اگر چه سعی شده است که مطالب در این خصوص تا حد امکان مطرح گردد اما واضح است که پرداختن به هرکدام از این مقولات جای بحث فراوان دارد.
فصل اول
پست مدرنیسم
غرش ملایم راهآهن خرناس ماشین بخار زوزة باد در میان سیمهای تلگراف، گویای این واقعیت است … که مغزهای بزرگ زمان در بخش فیزیک، نه در بخش متافیزیک درکارند.
« هیومیلر» 1
غربیها برای آنکه از قرون وسطی بگذرند و مقولات فکری و صورت زندگی قرون وسطایی را نفی کنند رنسانس را برپا کردند که بازگشتی بود، به میراث کهن یونانی و رومی. جنبشهای ادبی، هنری، علمی و فلسفی بعد از رنسانس هر یک در برابر مقولات قرون وسطایی به اصطلاح آنتیتزی گذاشتند و به این ترتیب تاریخ قرون وسطا جای خود را به تاریخ قرون جدید داد. انسان غربی در برابر تاریخ قرون وسطای خود آگاهانه وضع گرفت و کوشید تا آنرا با ملاکهای نو خودارزیابی کند و در برابر ملاکها و ارزشها و راه و رسم آن و ضع جدی بگیرد. و از آن نقطه عزیمتی بسازد. اما پای غربیها، که به جاهای دیگر دنیا باز شد مسأله صورت دیگری پیدا کرد: تمدن غرب تمام تمدنهای دیگر جز خود را نفی کرد اما این نفی برابرنهادن آنتیتزی در برابر تز آنها نبود بلکه برافکندن مکانیکی آنها بود. غربیها سرزمینهای مردمان متعلق به تمدنهای دیگر را به زور تصرف کردند و با زور و تحقیر و توهین خود، روح و جسم آن مردمان را بردة خود ساختند. غربیها تمدنهای دیگر را از ریشه کندند یا خشکاندند
1 – زمینشناسی نامدار اسکاتلندی( 1856-1802)
دسته بندی | باستان شناسی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 39 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 77 |
مجموعه ای که هم اکنون از نظر می گذرد،پژوهشی پیرامون امامزاده های زید و یحیی-علیهمااسلام-واقع در شهر تهران می باشد.
قبل از آغاز سخن از زحمات و راهنمایی های استاد گرامی خودجناب آقای دکتر یغمایی که مرا در انجام این امر یاری نمودند و با غیرتی تمام دفتردانش را دستمایه عزوکمال ساختند، سپاسگزاری می نمایم. امید است آنچه در این مجموعه گردآورده ام مطلوب نظر ایشان واقع گردد.
فهرست مطالب:
مقدمه........................................................................................................................................ 1
هنرومعماری دوران قاجار................................................................................................. 10
موقعیت مکانی امامزاده زید............................................................................................. 17
سلسله نسبت امامزاده زید............................................................................................... 25
بقعه امامزاده زید وهنرهای تزئینی آن........................................................................ 28
نوع بهره برداری از بقعه امامزاده زید........................................................................... 40
شرح حال آصف الدوله (بانی حرم وگنبد امامزاده زید)...................................... 41
موقعیت مکانی امامزاده یحیی......................................................................................... 55
سلسله نسب امامزاده یحیی............................................................................................. 56
نوع بهره برداری از بقعه امامزاده یحیی...................................................................... 67
طرح حفاظتی امامزاده زید.............................................................................................. 68
ضوابط طرح حریم حفاظتی منطقه بازار تهران....................................................... 69
پیشنهادات حفاظتی و مرمتی......................................................................................... 73
تصاویر........................................................................................................................................ 76
فهرست منابع.......................................................................................................................... 114
مقدمه
ظهور اسلام در آغاز قرن هفتم میلادی بنیاد بسیاری از کشورهای کهن ومتمدن در آن زمان را دگرگون ساخت و قدرت ونفوذ آن در ترکستان غربی وپنجاب از یک طرف واسپانیا از طرف دیگر گسترش یافت. به این ترتیب با پیدایش تغییرات اساسی در سرزمینهای مذکور،هنر وتمدن کهن آسیا، شمال آفریقا وحتی بخشی از اروپا دگرگون شد وشالوده هنرهای اسلامی که ترکیبی از هنر حکومتهای مغلوب (مانند ساسانیان وحکومت بیزانس) با فرهنگ اسلامی بود،شکل گرفت[1].
بدین وسیله از خلیج بنگال تا کرانه اقیانوس اطلس هنری با کیفیتی خاص به دست ملتها واقوام تحت سلطه اسلام پدیدار شد که دیدی خاص داشت وآن اعتقاد به اصول ومبانی وتعالیم اسلام مانند توحید ومبارزه با شرک بود. بنابراین هنرمندان از سنتهای گذشته قسمتهایی را پسندیده و مورد استفاده مجدد قرارداده اند که حتی الامکان وابسته به دیانت بوده و شیوه های هنری آن مغایرو متناقض با بیش و اعتقاد جدیدآنان نباشد. در این میان خصیصه ها و ویژگیهای هنری ایران زمین می توانست بیشتر از دیگر هنرها جوابگوی این نیاز باشد و با آن هماهنگی معنوی بیابد.
[1] -کیانی، 1377،ص3
فهرست منابع:
1-اتینگهاوزن. ریچارد،هنرومعماری اسلامی، ترجمه یعقوب آژند، انتشارات سمت،تهران 1378
2-بیات.عزیزالله، کلیات جغرافیایی طبیعی و تاریخی ایران، انتشارات امیرکبیر، تهران 1373
3-دائره المعارف بزرگ اسلامی ،زیر نظر کاظم موسوی بجنوردی، جلد اول (آب-آل داوود)،انتشارات مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی ،تهران 1369
4-زاوش.ح.م،تهران درگذرگاه تاریخ ایران ، نشر اشاره ،تهران 1370
5-سازمان میراث فرهنگی وگردشگری : معاونت حفظ و احیاء ،گزارش ثبتی امامزاده زید تهران ،تهیه و تنظیم: 1383
6-سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، ضوابط طرح حریم حفاظتی منطقه بازار تهران
7-شهیدی مازندرانی .حسین،سرگذشت تهران، انتشارات دنیا،تهران 1383
8-کیانی.محمدیوسف، تاریخ هنر معماری دردوره اسلامی،انتشارات سمت، تهران 1374
|
9-گدار. آندره، هنر ایران، ترجمه بهروز حبیبی، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، تهران 1377
10-گشایش. فرهاد،تاریخ هنر،انتشارات عفاف، تهران 1384
11-مصطفوی. سید محمدتقی،آثار تاریخی طهران،انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ،تهران 1375
12-نوربخش. مسعود،تهران به روایت تاریخ،جلداول ودوم،نشر علم،تهران 1381
13-هیلن براند. رابرت، معماری اسلامی ،ترجمه ایرج اعتصام، انتشارات شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری، تهران 1383
|
دسته بندی | صنایع دستی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 142 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
پایان نامه جهت اخذ مدرک کاردانی
در رشته علوم صنایع چوب و کاغذ
فهرست مطالب
عنوان صفحه
ماشین اره فلکه یا اره نواری ........................................................................... 1
شیوة استقرار تیغه روی فلکه .......................................................................... 1
سیستم ستاره و مثلث....................................................................................... 2
تیز کردن اره.................................................................................................... 4
ماشینهای رندة برقی یا کف رند...................................................................... 4
قسمتهای مختلف ماشین رنده......................................................................... 5
ماشینهای رندة جدید و مکانیسم عمل آنها...................................................... 6
سرعت پیشروی کار........................................................................................ 7
تعداد تیغههای رنده......................................................................................... 7
اره رومیزی یا دوار........................................................................................... 8
تنظیمات اره رومیزی....................................................................................... 9
ابزار فرز دستی................................................................................................ 9
دستگاه فرز پنوماتیک....................................................................................... 9
الوار................................................................................................................ 10
ماشین آلات الوارگیری................................................................................... 10
عنوان صفحه
نمایی از یک دراور چوبی.............................................................................. 14
جدول لیست مواد مصرفی دراور چوبی......................................................... 15
ساخت دراور پنج کشو................................................................................... 16
الف)قطعات از جنس تخته خرده چوب......................................................... 17
ب)قطعات از جنس چوب صنوبر.................................................................. 19
ج)قطعات از جنس چوب راش..................................................................... 21
مراحل ساخت دراور با پنج کشو.................................................................... 22
سوراخ کاری.................................................................................................. 23
مونتاژ قطعات................................................................................................. 23
نصب ریل...................................................................................................... 24
ساخت جعبه ها.............................................................................................. 24
ماشین اره فلکه یا اره نواری:
این ماشین شامل دو فلکه بالا و پایین است که معمولاً از جنس چدن ریخته گری می باشد. این دو فلکه به طور عمودی و دقیق در امتداد هم قرار گرفته اند فلکة پایینی در مکان خود ثابت و تنها توانایی چرخش دارد اما فلکه بالایی قابلیت جابجا شدن به بالا و پایین طرفین را دارد برای بالا و پایین کردن فلکة بالا از فرمان کوچکی که در زیر این فلکه قرار دارد استفاده می شود برای شل و سفت کردن تیغه می توان از این قابلیت فلکة بالا استفاده کرد. کج و راست شدن فلکة بالا از فرمان دیگری که در کنار فلکه قرار دارد استفاده می شود.
بانداژ فلکه: هدف از این کار عدم تماس مستقیم تیغه با فلز فلکه بوده و نیز نرمتر کردن حرکت ارة نواری را تأمین می کند و اینکه جنس بانداژ می تواند: لاستیک، پلاستیک، و یا برزنت باشد.
شیوة استقرار تیغه روی فلکه:
به هنگام نصب تیغه روی اره فلکه باید توجه کنیم که حتماً اره خاموش باشد ترجیحاً برق اتصال موتور را قطع کنیم. در هنگام باز کردن تیغه از ماشین نیز باید به این نکته توجه داشته باشیم: برای باز کردن تیغه ابتدا باید حفاظ های ماشین را باز کرد فلکة بالا را به سمت پایین حرکت داده تا تیغه کاملاً شل شود. اکنون تیغه آمادة خروج از دستگاه می باشد برای سوار کردن تیغه ابتدا باید تیغه را از داخل شکاف اصلی عبور
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 1190 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
فهرست:
طبقه بندی مساجد بر اساس سبک هر کشور:
.
.
.
مسجد چگونه جایی است:
.
.
.
محل قرارگیری مساجد در کشورهای مختلف:
.
.
.
معماری مساجد بر اساس مساحت آن ها:
.
.
.
حداقل و حداکثر مساحتی که یک نماز گزار می تواند اشغال کند:
.
.
.
نمای جانبی یک مسجد تک مناره:
.
.
.
پلان یک مسجد تک مناره:
.
.
.
پلان یک مسجد کامل با امکانات کامل:
مسجد ها:
طبقه بندی مساجد بر اساس سبک هر کشور:
پنج طبقه بندی اساسی از طرح مسجد در هفت سبک منطقه ای متمایز محقق می شود.در سرزمین اعراب اسپانیا و شمال آفریقا یک سالن ستون دار و یک حیاط باز وجود دارد.در آفریقای غربی سالن ستون دار از یک ساخت آجری _گلی برخوردار است.ایران و آسیای مرکزی دارای یک سبک دو محوری چهار ایوانی است.در شبه قاره هند گنبد های سه گانه و یک حیاط گسترده وجود دارد و در آناتولی همیشه یک گنبد مرکزی.سبک چینی دارای عمارت هایی در داخل یک محوطه باغی دیوار کشی شده است.آسیای جنوب شرقی از یک ساختار سقفی هرمی مرکزی برخوردار است.
مسجد چگونه جایی است:
مسجد یا مساجد جامع محل نماز و نیایش - یک مرکز فرهنگی - یک مرکز گرد همایی های اجتماعی - یک دادگاه – یک مدرسه و یک دانشگاه می تواند باشد.(در اسلام قران منشاء تمام قوانین زندگی و آموزش است و نیز خاص اعلام قانون- دین و غیره است.)
دسته بندی | گزارش کارآموزی و کارورزی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 37 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 82 |
مقدمه :
تحولات سریع تکنولوژی در عصر ما سبب پیشرفت و بهبود مصالح ، ابزار ها و تجهیزات درود گری و حرفه های وابسته به صنایع چوب شده است .
این پروژه حاوی تجربیات و مطالعات این جانب در این زمینه است . تجربیاتی که آن را طی گذراندن دوره ی کارآموزی واقع در کارخانة نقشینه آموخته ام .
در فصل اول آشنایی کلی با مکان کارآموزی به صورت گزارشی از بازدید کارخانه و مراحل ساخت یک محصول آورده شده است .
در فصل دوم ارزیابی بخش های مرتبط با رشتة طراحی صنعتی و کار با چوب و آشنایی دقیق تر و جامع تر با ماشین های درود گری آورده شده است .
در فصل سوم پیشنهاداتم را گنجانده ام .
درجة اول از خداوند مهربان که به من توانـایی این را داد که بتـوانم در رشتـة مورد علاقه ام فعالیت داشته باشم نهایت تشکر را دارم و امیدوارم بتوانم به درستی از فرصت ها استفاده کنم در این جا
فهرست :
فصل اول : صفحه 5
فصل دوم : صفحه 12
فصل سوم : صفحه 61
فصل چهارم : صفحه 62