دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 13 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 3 |
پرسشنامه انگیزش تحصیلی (SIMS) توسط تست مک اینری و سینکالایر (1992)
این تست در استرالیا تهیه شده و بر مبنای نظریه خود تعیین کنندگی ساخته شده است این تست در ایران بعد از تأیید روایی محتوا، پایائی آن به روش بازآزمایی به فاصله دو هفته (73/76) مورد تأیید قرار گرفته است و میزان آلفای کرونباخ آن 74 تا 88 درصد گزارش شده است. فرم کوتاه این پرسشنامه توسط بحرانی (1372) در شیراز ساخته شده است. این پرسشنامه دارای 49 عبارت است که بر اساس مقیاس لیکرت از کاملا مخالفم(1) تا کاملا موافقم(4) تنظیم شده است که دارای 11 عامل انگیزش تحصیلی است.از این 49 ماده، 5 ماده آن هدفمداری، 4 ماده رقابت جویی، 3 ماده گرایش به کار و تکلیف، 4 ماده گرایش به پیشرفت، 5 ماده وابستگی اجتماعی، 4 ماده همیاری اجتماعی، 4 ماده شهرت طلبی، 5 ماده پاداشهای مادی، 4 ماده قدرت طلبی، 6 ماده عزت نفس و 5 ماده اتکا به نفس را می سنجد.نمره گذاری در برخی سوالات معکوس صورت می گیرد. پایایی پرسشنامه 49 سؤالی مورد استفاده در این تحقیق توسط بحرانی از طریق باز آزمایی و محاسبه آلفای کرونباخ اندازه گیری شده است. در روش باز آزمایی ضریب پایایی کل آزمون 95/0 بود. ضرایب پایایی مقیاس های 11گانه نیز نسبتاً بالا و دامنه این ضرایب از 70/0 (مربوط به مقیاس گرایش پیشرفت ) تا 90/0 (مربوط به مقیاس انگیزش بیرونی ) متغیر بود