دسته بندی | هنر و گرافیک |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 99 |
بررسی نگاه و معنا در هنر عکاسی
اندیشه انتقادی در باب عکاسی در سدهی بیستم، بحثهایی در قبال قبول عکاسی به عنوان یک شکل هنری درابتدای این قرن، آثاری در بارة تأثیر عکاسی بر رسانههای هنری قدیمیتر، تحول تاریخ این رسانه و آثار اخر نویسندگان و در راستای ارائهی نظریهی در باره این راسانه را در بر میگیرد.
بسیاری از آثار متأخر در زمینة عکاسی معطوف به جریانهای گوناگون اندیشهی پسیمدرن در راستای شالودهشکنیمدرنیسم در هنر است.
در نظر نویسندگان و هنرمندانی که این آثار اخیر را عرضه کردهاند، پسی مدرنیسم را بحرانی در فرآیند بازنمایی غربتعریف کرد و عکاسی نقش بسیار مهمی ر در آن ایفا کرده است.
بسیاری از نظریهپردازان مطرح حوزهی عکاسی را به خاطر سرشت بینا رشتهاییاش مورد توجه قرار میدهند. شاید تنها خصلت غالب این رسانه انعطافپذیریاش باشد. این نکته با کاربردهای گوناگون این رسانه در عرصة فرهنگروشن میشود. کاربردهایی که تنها بخش اندکی از آنها وجهی هنری دارند.
نخستین تاریخ جامع عکاسی بو مونت نیوهال بود. به عنوان کاتالوگ نمایشگاهی در «موزه هنر مدرن» با نام «عکاسی: 1937-1839» نوشته بود، نقش بسیار مهمی در مورد پذیرش قرارگرفتن عکاسی به عنوان یک شکل هنری مشروع ایفاکرد.
در اوایل سده بیستم، شکافی میان دو گونه عکاسی در آمریکا پدید آمد؛ گونهیی که از خصلت اجتماعی این رسانه بهرهمیگرفت و گونهئی که با برداشت نابگرایانهی عکاسی «هنری» همخوان بود.
این شکاف موجود میان عکاسی هنری و عکاسی مستند رویارویی دو اسطورهی عامیانه یکی نمادگرا و دیگریواقعگراست.
در کار نابگرایان، از آن جا که هنر بیان حقیقت درونی به شمار میرود عکاسی یک نهان بین است. اما در عکاسیمستند عکاس یک شاهد و عکس گزارشی از حقیقت تجربی است.
در اروپا عکاسان اجتماعی، کارشان را بر پایهی واقع گرایی طبقاتی استوار کرده بودند. والتر بنیامین از نخستیننظریهپردازانی بود که در بستری سیاسی در باره عکاسی دست به قلم برد.او تأثیر تکنولوژی بر شاخههای مختلف هنررا مورد توجه قرار داده است. با تکثیر مکانیکی که به واسطة عکاسی امکانپذیر شد اقتدار اثر هنری، یا به تعبیر بنیامین«هاله»ی بیهمتای آن از بین میرود. حال انبوه نسخههای بدل جای نسخهی اصل را میگیرد. یکی از عمیقترین عواقب تکثیر مکانیکی برای هنر که بنیامین در مقابله خود به آن پرداخته رسیدن به این تصور میباشد که هنر دیگر مبتنیبر آئین نبوده، بلکه بر پایهی سیاست استوار شده است. اساس این تصور را کاهش فاصلهی موجود میان بیننده و اثرهنری تشکیل میداد. با افزایش دسترسپذیری اثر هنری، ارزش آئینی آن کاهش مییابد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 287 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 150 |
بررسی تاثیر تغذیه بر پیشرفت تحصیلی
فهرست
عنوان صفحه
چکیده.....................................
فصل اول
مقدمه.....................................
بیان مسئله................................
هدف از اجرای طرح..........................
فرضیه.....................................
تعریف متغیرها.............................
فصل دوم
مقدمه ....................................
تاریخچه...................................
تعریف تغذیه...............................
تحولات غذا در طول تاریخ....................
وعده های غذایی............................
انواع غذاهای تولید شده....................
تعریف صبحانه..............................
تجارت غذا.................................
تغذیه و سلامتی.............................
تحولات اخیر غذا............................
رابطه غذا و سلامتی.........................
ارتباط تغذیه با هوش کودکان................
تاثیر تغذیه بر نوجوانی....................
کم خونی و فقر آهن و اثر آن بر قدرت یادگیری
میزان کالری مورد نیاز بدن.................
نقش صبحانه در سلامتی.......................
اختلالات غذا خوردن..........................
رفتارهای غذایی............................
نقش تغذیه در استرس........................
سوءهاضمه و نفخ............................
مشکلات نغذیه...............................
ویژگیهای جدید مواد خوراکی.................
تعریف یادگیری.............................
یادگیری کلامی..............................
یادگیری حرکتی.............................
یادگیری مشاهده ای.........................
یادگیری اجتنابی...........................
یادگیری تصادفی............................
یادگیری نهفته.............................
تعریف نظریه یادگیری.......................
تاریخچه یادگیری...........................
سیر تحولی و رشد یادگیری...................
نظریات رفتاری.............................
نظریات شناختی.............................
نقش و تاثیر یادگیری در زندگی..............
ارتباط یادگیری با سایر علوم...............
کاربرد های یادگیری........................
انواع تکنیک های یادگیری...................
چرخه یادگیری..............................
سبک های یادگیری...........................
دیدگاه های مختلف نسبت به یادگیری..........
رویکرد های آموزشی.........................
اصول یادگیری موءثر........................
یادگیری تقویتی............................
نقش تغذیه بر یادگیری......................
تاثیر صبحانه بر یادگیری...................
چگونگی تاثیر غذاهای حاوی پروتیین بر یادگیری
چگونگی تاثیر وضعیت بهداشت و تغذیه ی دانش آموزبر توانایی............................................
تاثیر تغذیه بر یادگیری و حافظه طولانی تر...
تاثیر مایعات بر یادگیری...................
تاثیر مشکلات تغذیه بر یادگیری دانش آموزان..
مشکلات تغذیه ای،کم خونی و فقر آهن و تاثیر آن بر قدرت فراگیری.....................................
کمبود ید و یادگیری دانش آموزان............
نقش تغذیه مناسب در یادگیری................
عوامل تقویت حافظه.........................
تاثیر تغذیه بر یادگیری دانش آموزان........
الگوهای فرهنگی غذا........................
تاثیر ورزش و تغذیه بر افزایش هوش .........
وظایف برخی سازمانهای جهانی در مورد تغذیه..
تغذیه و سلامت کودکان.......................
تغذیه و رشد شناختی........................
یادگیری و تغذیه در کودکان.................
یادگیری مبتنی بر مغز......................
فصل سوم
جامعه مورد تحقیق..........................
روش نمونه گیری............................
معرفی ابزار تحقیق.........................
نحوه طرح و اجرای آزمون....................
مدل آماری.................................
فصل چهارم
محاسبه داده های آماری.....................
بیان فرض تحقیق............................
تفسیر نتیجه تحقیق.........................
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری..........................
محدودیت ها و پیشنهادات....................
خلاصه تحقیق................................
دسته بندی | علوم انسانی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 194 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 177 |
بررسی میزان توانمندی کارکنان گمرکات استان کرمانشاه با استناد به مدل وتن و کمرون
چکیده :
تحقیق حاضرکه یک تحقیق کاربردیست واز نظر گردآوری داده هاوتجزیه و تحلیل توصیفی وازنوع پیمایشی است.به دنبال مساله عدم شناخت و اطلاعات کافی درمورد کارکنان وتوانمندی آنهاوهمچنین نبود تحقیقات در این زمینه و به منظور بررسی میزان توانمندی کارکنان در گمرکات استان کرمانشاه و. براساس مطالعات میشرا وبااستناد به مدل پنج بعدی توانمندی وتن وکمرون انجام گرفت . برای این منظوردرفصل دوم موضوع توانمندی- ابعاد- الگوها –دیدگاههای مختلف وتاثیرتوانمندی برنگرش کارکنان تشریح گردید- بااستفاده از پرسشنامه – مصاحبه واسنادومدارک داده ها گردآوری شده وبا استفاده از آ؛زمون t ونرم افزارspssتجزیه و تحلیل شدند ودر نهایت به این نتیجه رسید که کارکنان گمرک کرمانشاه ازتوانمندی بالایی برخوردارند لذا کارکنان توانایی انجام مسوولیتهای محوله- شهامت قبول نتایج کارهایشان – رضایتمندی شغلی و توانایی خود سامانی درشغل خود را دارند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات تحقیق...........................
1-1 مقدمه.......................................
1-2 بیان مساله..................................
1-3 پیشینه تحقیق................................
1-4 اهمیت وضرورت تحقیق.........................
1-5 اهداف تحقیق.................................
1-6 فرضیه های تحقیق............................
1-7چارچوب نظری ومدل تحلیلی تحقیق................
1-8 نوع وروش تحقیق.............................
1-9 فلمرو مکانی تحقیق...........................
1-10 قلمرو زمانی تحقیق.........................
1-11روش نمونه گیری وتعیین حجم نمونه.............
1-12ابزارهای گردآوری داده ها....................
1-13 محدودیتهاوموانع تحقیق.....................
1-14 شرح واژه ها واصطلاحات بکار رفته درتحقیق....
1-15 منابع (کتابهاومقالات مورد استفاده در تحقیق)
فصل دوم:مبانی نظری تحقیق.......................
2-1 مقدمه.......................................
2-2 تعاریف ومفاهیم توانمندسازی..................
3-2 دلایل توانمندسازی ...........................
2-4 مزایای توانمندسازی ........................
2-5 فرهنگ سازمانی وتوانمندسازی ................
2-6 دیدگاههای مختلف توانمندسازی ...............
2-6-1 دیدگاه عقلانی ............................
2-6-2 دیدگاه انگیزشی ..........................
2-6-3 دیدگاه فوق انگیزشی ......................
3-6-4 دیدگاه سیستمی ...........................
2-7 مدلهای توانمند سازی .......................
2-7-1 مدلهایی که بر ویژگیهای عام توانمند سازی تاکید دارند
2-7-2 مدلهای اقتضایی...........................
2-8 ابعاد توانمندسازی .........................
2-8-1 خود اثر بخشی ............................
2-8-2 خود سازمانی .............................
2-8-3 پذیرفتن شخصی نتیجه ......................
2-8-4 معنی دار بودن ...........................
2-8-5 اعتماد ..................................
2-9 عوامل روانشناختی توانمندسازی ..............
2-10 ویژگیهای سازمان توانمند ..................
2-11 متغیرهای موثر بر احساس توانمندی افراد ....
2-11-1 ویژگیهای شخصیتی و فردی .................
2-11-2 ویژگیهای گروه کاری .....................
2-12 فرایند توانمندسازی .......................
2-13روشهای توانمند سازی .......................
2-14 تاثیر توانمند سازی بر نگرش کارکنان........
2-14-1 تعهد در نوآوری برای روشهای انجام کار ...
2-14-2 تغییر در مسوولیتها .....................
2-14-3 تغییر در یادگیری .......................
2-15 پیامدهای توانمند سازی ..................
2-16 نقش تفویض اختیاروواگذاری وظایف ومسوولیتها در توانمند سازی ...............................................
2-17 شفاف کردن اهداف و نقش آن در توانمند سازی ..
2-18 مشارکت اطلاعاتی و نقش آن در توانمند سازی ...
2-19 گروه و توانمند سازی .......................
2-20 سبک رهبری متناسب با توانمند سازی..........
2-21 نظارت بر توانمند سازی ....................
2-22 فرهنگ توانمند سازی ......................
2-23 توانمند سازی افراد و مدیران ..............
2-24 توانمند سازی و رضایت شغلی .................
2-25 توانمند سازی وفشار عصبی ...................
2-26 منابع استفاده شده برای فصل دوم ............
فصل سوم : روش شناسی تحقیق ...................
3-1 مقدمه ......................................
3-2 روش تحقیق .................................
3-3 ابزار جمع آوری اطلاعات .....................
3-3-1 بررسی اسناد ومدارک .....................
3-3-2 پرسشنامه ................................
3-3-3 مصاحبه ..................................
3-4 مقیاس سنجش نگرشها .......................
3-5 طیف لیکرت .................................
3-6 پایایی ....................................
3-7 روایی......................................
- تجزیه و تحلیل عاملی تاییدی .................
3-8 جامعه و نمونه آماری .......................
- جامعه آماری ................................
- حجم نمونه آماری.............................
3-9 روش نمونه گیری ............................
3-10 تکنیکهای آماری مورد استفاده در تحقیق.....
3-12 مدل تحلیلی تحقیق .........................
- روش فرضی استقرایی ..........................
- روش قیاسی ..................................
3-13 منابع استفاده شده در فصل سوم .............
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل اطلاعات ...............
4-1 مقدمه .....................................
4-2 توصیف داده ها..............................
4-3 استنباط اماری پیرامون فرضیه ها ............
4-4 بررسی روایی و پایایی عوامل مطرح شده .......
- تحلیل عاملی تاییدی ..........................
فصل پنجم:نتیجه گیری وپیشنهادات ................
5-1 مقدمه .....................................
5-2 نتایج .....................................
5-2-1 نتایج حاصل از بررسی فرضیات .............
5-2-2 نتایج جانبی.............................
پیوستها........................................
- آشنایی با سازمان گمرک و گمرکات استان کرمانشاه
- پرسشنامه.....................................
دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 649 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 78 |
این مقاله از مجموعه عناوین آموزشی (انجمن کتابخانه های تخصصی و دفاتر اطلاع رسانی)انگلستان میباشد و هدف آن ارائه ساده و موجز اطلاع رسانی برای قشر وسیعی از افراد بخصوص اطلاع رسانان و کتابداران است.در این کتاب سعی نویسنده برآن است که بصورت ساده و موثر نکات کلیدی در طراحی صفحه وب ارائه دهد و در این شیوه ارائه حتی المقدور از زبانی ساده و عاری از اصطلاحات فنی استفاده کرده است.
فهرست مطالب این فایل:1.تبلیغ:چرا؟مخاطبان
2.راهبرد تبلیغ-طراحی-تعیین اهداف-شناسایی و انتخاب اقدامات-ارزیابی و بهبود-حفظ و تداوم
3.تبلیغ از طریغ طراحی-فرآیند کاوش-کاوش پذیری-مقتضیات ویژه موتور کاوش-بازاریابی چریکی
4.ارسال(میم)-خدمات ارسال(میم)
5.برقراری پیوندها-پیوندهای دوجانبه
6.تعاملات پست الکترونیکی و بازاریابی با اجازه-ابزارهای بازاریابی تعاملی پست الکترونیکی
7.مطالب و اطلاعیه های مطبوعاتی-سیاهه ی وارسه اقدامات
8.آگهی مستقیم
9.فرابینی و سنجش-ارزیابی فعالیت پایگاه-اندازه گیری کاوش پذیری
دسته بندی | سی شارپ #C |
فرمت فایل | |
حجم فایل | 1196 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
این فایل طراحی قالب نرم افزار با #C را در قالب 29 صفحه بصورت جامع و کامل و با بخش های مختلف و جزییات فراوان آموزش می دهد.
معمولا هر برنامه برای ارتباط با کاربران خود از محیطی استفاده می کند که به آن GUI گفته می شود.به این قسمت برنامه با توجه به اینکه کاربر با آن در ارتباط است توجه زیادی می شود.طراحی پوسته(Skin)در نرم افزار های مختلف هم در همین راستا صورت می گیرد.
ادامه مطالب در فایل مربوطه
این فایل در قالب 5 بخش ارائه شده است که عبارتند از:1.نحوه طراحی پوسته در نرم افزار فتوشاپ
2.نحوه پیاده سازی طرح در#C
3.اضافه کردن کدهایی برای تبدیل طراحی انجام شده به ویژگی های فرم های عادی
4.تبدیل پروژه به کتابخانه کلاس DLL
5.نحوه استفاده از کتابخانه کلاس DLL