مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

دانلود فایل کامل گزارش کارآموزی کنجاله،خط تولید حلوا شکری

گزارش کارآموزی کنجالهخط تولید حلوا شکری در 10 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی صنایع غذایی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 164 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
گزارش کارآموزی کنجاله،خط تولید حلوا شکری

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی کنجاله-خط تولید حلوا شکری در 10 صفحه ورد قابل ویرایش



کنجاله

خط تولید حلوا شامل 50درصد کنجد و 50درصد شکر می‌باشد. کنجد با نام علمی Sesam، اندی‌کام می‌باشد . از خانواده پدالیاسه می‌باشد. کنجد دارای 16جنس و 60 گونه گیاهی علفی می‌باشد. کلیات گیاه‌شناسی به صورت یک و یا چند ساله، ساقه آن از نیم متر متغیر و روی ساقه آن برگ‌های بیضی شکل متقابل هم‌اند. میوه این گیاه یک کپسول بلند و نوک تیز که داخل این کپسول پنجاه تا شصت دانه کنجد وجود دارد. ارقام آن یا کنجد زرد یا سیاه وجود دارد. عملکرد متوسط آن پانصد کیلو در هکتار می‌باشد. زمان برداشت آن اول پاییز می‌باشد.

مناطق کشت در ایران شامل جیرفت، خوزستان، گرگان، کلات، بجنورد و مغان می‌باشد. ویتامین‌های B, D, E, F و لیستین می‌باشد. مقدار روغن آن در حدود 50درصد مرکب از حدود 70درصد اسیدهای چرب اشباع نشده مانند لینولئیک اسید، اولئیک اسید و چوب اشباع شده مانند اسید بالمتیک و آراشیدیک اسید می‌باشد. روغن‌های اشباع نشده و مفید برای بدن است و در امریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد می‌باشد.

این روغن نه فقط کلسترول بدن را بالا نمی‌برد، بلکه آنرا کاهش می‌دهد. معمولاً دانه‌ها را می‌شویند تا رنگ روی آن از بین برود. سپس دانه‌ها را آسیاب کرده و پوست و آن را که سبک است، و روی آب می‌آید، می‌گیرند. سپس دانه‌ها را خشک کرده و در آب تمیز می‌کنند. این خمیر را تحت فشار قرار داده تا روغن آن جدا شود. این روغن را از نقاله باقیمانده تحت فشار و گرما روغنی بدست می‌آید که به نام روغن گرم است که البته ارزش غذایی روغن سرد را ندارد. روغن کنجد معجون ناشناخته می‌باشد که خوردن یک قاشق غذاخوری کنجد، موجب تامین 14درصد از نیاز کلسیم خانم‌ها شده و اگر آنها عادت به بلند کردن ناخن‌هایشان داشته باشند، با مصرف کنجد ناخن‌هایشان محکم‌تر شده و ترک و شکنندگی بر روی این عضو که جزئی از زیبایی انگشتان است، دیده نمی‌شود.

به علاوه مصرف 2 قاشق غذاخوری آن رساندن 5 میلی‌گرم روی را به بدن خصوصاً پوست، مو و ناخن‌ها را آسان می‌کند. شاید بدانید که کمبود روی چه اثراتی بر زیبایی دارد، آکنه را کمتر می‌کند و از نازک شدن موها جلوگیر می‌کند. مانع ریزش موها، خصوصاً در خانم‌ها می‌شود. در ضمن به دلیل توام شدن این ماده مغذی را ویتامین E، این اثرات صدچندان شده و می‌توان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی (ضد لک) این ویتامین استفاده کرد.

حتماً می‌دانید که کنجد چربی بسیار دارد، اما این چربی از نوع گیاهی و چندباندی است. این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری است که در ساختمان‌ها پوست به عنوان یک جزء اصلی محسوب می‌شوند و در صورتی که کمبودی از این مواد مغذی ایجاد نشود، پوست کاملاً یکنواخت و نرم و لطیف به نظر می‌رسد. جالب است بدانید که وجود همین چربی‌هاست که اگر با یک منبع پروتئینی دریافت شود (کنجد به همراه چربی پروتئینی قابل توجهی دارد)، به ترمیم موهای آسیب دیده پرداخته و از خشکی بیش‌ از حد این عضو نیز جلوگیری می‌کند و موجب راحتی افرادی می‌شود که سالهاست از خشکی مو رنج برده و همواره از شانه زدن و رنگ کردن موهای خشکشان می‌هراسند، امروزه از روغن کنجد و خصوصاً کنجد سیاه در تهیه انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی خصوصاً محصولاتی که برای رفع انواع خشکی‌ها تجویر می‌شوند، استفاده می‌شود.

معمولاً در ترکیب انواع کرم‌ها و ماسک‌ها و شامپوهای ترمیمی از این روغن استفاده شده تا خاصیت درمانی آنها چند برابر شود. در آخر شما را با ماسکی که با روغن کنجد تهیه می‌شود، برای تقویت موهای خشک و آسیب‌پذیر توصیه می‌شود آشنا می‌کنیم.

قبل از هرچیز باید بگوییم که شما می‌توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‌ای 1 تا 2 بار بعد از شستشوی آنها در حمام استفاده کنید. مواردی که تهیه این ماسک استفاده می‌شوند، شامل 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد، زرده تخم‌مرغ یک عدد، شیر 2 قاشق مرباخوری، ‌آرد جوانه گندم 2 قاشق غذاخوری.

ابتدا مواد را کاملاً مخلوط کرده و بعد از شستشوی موها در حمام این ماسک را بر تمام موها خصوصاً پوست سر قرار داده و کاملاً با دو دست ماساژ دهید. هرقدر ماساژ بیشتر باشد، مواد آسان‌تر نفوذ می‌کنند. سپس با گذشت 10 دقیقه آنها را آب ولرم آبکشی می‌نماییم.

یکی از اثرات مفید کنجد به شرح زیر می‌باشد:

به سر بمالید، باعث رشد و سیاهی موی سر می‌شود؛
برای کیسه صفرا مفید است؛
اسهال خونی را برطرف می‌کند؛
برای رفع تنگی تنفس و سرفه خشک و زخم ریه مفید است.

بهترین کنجد برای حلو، کنجد افغانستان می‌باشد، زیرا دارای دانه‌های یک دست و روغن شفافی دارد و همچنین دارای بازدهی بیشتری می‌باشد.

محصولات کارخانه

حلوا شکری 500 گرمی:

بسته‌بندی اولیه: ظروف پلی‌اتیلن؛

بسته‌بندی ثانویه: شیرینگ 18 عددی؛

به ابعاد 145×285×104 میلیمتر.



حلوا شکری 100 گرمی:

بسته‌بندی اولیه: ظروف پلی‌اتیلن؛

بسته‌بندی ثانویه: شیرینگ 12 عددی؛



حلوا شکری 500 گرمی:

بسته‌بندی اولیه: ظروف پروپیلن (سلوفان) متالایز؛

بسته‌بندی ثانویه: کارتن شیرینگ پک 60 عددی؛

ابعاد 134×240×340 میلیمتر.



حلوا شکری 7 کیلویی:

بسته‌بندی اولیه: ظروف پلی‌اتیلن با پوشش شیرینگ پک؛

بسته‌بندی ثانویه: کارتن 2 عددی؛

ابعاد: 190×270×390 میلیمتر.

حلوا شکری 500 گرمی:

بسته‌بندی اولیه: ظروف پلی‌اتیلن؛

بسته‌بندی ثانویه: شیرینگ پک 16 عددی؛



حلوا شکری 500 گرمی سوپر لوکس بسته‌ای:

بسته‌بندی اولیه: ظروف پلی‌استایرن شفاف با پوشش شیرینگ پک؛

بسته‌بندی ثانویه: کارتن 18 عددی؛

به ابعاد: 137×245×510 میلیمتر.


اعتماد شما سرمایه ما

دانلود فایل کامل گزارش کاراموزی کامپیوتر،شرکت سهند رایانه صبا

گزارش کاراموزی کامپیوتر،شرکت سهند رایانه صبا در 27 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 4108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
گزارش کاراموزی کامپیوتر،شرکت سهند رایانه صبا

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کاراموزی کامپیوتر-شرکت سهند رایانه صبا در 27 صفحه ورد قابل ویرایش



معرفی مکان کارآموزی:

شرکت سهند رایانه صبا یک شرکت تجاری و خدماتی می باشد. ازجمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت میتوان به تهیه و فروش کامپیوتر و ل‍وازم جان‍بی آن ، همچنین تعمیر و عیب یابی قطعات سخت افزاری و نمایندگی فروش و تعمیر محصولات LG اشاره کرد.

مدیر عامل شرکت سهند رایانه جناب آقای مهندس فرج قره خانی می باشدو کارمندان دیگر شرکت نیز سهام دار شرکت می باشند .



ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموز:



با توجه به اینکه شرکت سهند رایانه در زمینه سخت افزار و نرم افزارفعالیت می کند، به این ترتیب کارآموزان معرفی شده به شرکت میتوانند در زمینه نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر فعالیت نماید. اینجانب شخصا در زمینه اسمبل کردن کامپیوتر و نصب سیستم های عامل ویندوز ، همچنین نصب برنامه های کاربردی فعالیت می کردم.



برنامه های آینده شرکت:شرکت دارای برنامه هایی برای آینده است . از جمله برنامه های آینده شرکت ، برگذاری کلاسهای کامپیوتر و همچنین شبکه و نرم افزارهای شبکه را می توان نام برد.







معرفی قطعات سخت افزاری یک سیستم و گزارش مونتاژ آن





سخت افزار کامپیوتر
سیستم چیست؟
اجزای اصلی سخت افزار کامپیوتر
قطعات مورد نیاز برای تهیه یک سیستم کامپیوتری






1ـ سخت افزار کامپیوتر چیست؟



سخت افزار مجموعه ای از عناصر و مدارها و بردها ی الکترونیکی است .به عبارت دیگر می توان گفت اجزای فیزیکی و قابل لمس کامپیوتر سخت افزار نامیده می شود.


2ـ سیستم چیست؟



سیستم مجموعه ای از عناصر مرتبط به هم است. بدین معنی که اطلاعاتی را به عنوان ورودی می پذیرد و با انجام عملکرد معینی روی انها یک سری خروجی به عنوان نتیجه ناشی از عملکرد مجموعه بر روی ورودیها ارائه می دهد.



* با توجه به تعریف فوق کامپیوتر نیز نوعی سیستم است.



3- اجزای اصلی سخت افزار کامپیوتر:

کامپیوتر به عنوان یک سیستم دارای پنج قسمت اصلی می با شد که عبارتند از:

· حافضه اصلی
· واحد حساب و منطق
· واحد کنترل
· واحد ورودی
· واحد خروجی



4- قطعات مورد نیاز برای تهیه یک سیستم کامپیوتری و نحوه مونتاژ آنها:



قبل از شروع به مونتاژ ابتدا باید قطعات زیر را برای شروع تهیه کنیم:

کیس ـ مادر بورد ـ مانیتور ـ صفحه کلید ـ CPUیا ریز پردازنده دیسک سخت یا HARD DISK ـ حافظه اصلی یا RAMـ کارت گرافیکی - کارت مودم ـ کارت صدا ـ CDROM ـ فلاپی درایو



1- سیستم عامل ها به ترتیبی ایجاد می شوند تا قابل توسعه و غلط گیری و دارای قابلیت افزودن قابلیتهای جدید به آن می باشند.



اما نرم افزارهای کاربردی بیشتر جنبه کاربردداشته و انجام کارهایی نظیرتایپ و ویرایش متن و تصویر و غیره را بر عهده دارند.



از جمله نرم افزارهای سیستم عامل می توان ویندوز98 و XP را نام برد.این دو سیستم عامل محصول شرکت مایکروسافت بوده و قسمت اعظمی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.به همین دلیل و به دلیل اینکه نرم افزارهای کاربردی بسیار زیادی تحت این سیستم عاملها اجرا می شوند آموزش نحوه نصب آنها برای هر دانشجوی کامپیوتر الزامی به نظر می رسد . قبل از آموزش نصب این سیستم عامل و نصب برنامه های کاربردی ، آموزش نحوه پارتیشن بندی نیز لازم به نظر می رسد . پس در زیر به آنها می پردازیم:



پارتیشن بندی هارد دیسک:



دیسکهای سخت دارای ظرفیت های مختلفی هستند. که برای استفاده از فضای خالی دیسک می توان آنها را به بخشهای مختلف تقسیم نمود. در این صورت هر بخش از دیسک مانند یک درایو عمل می نماید.

قبلاٌ از دستور FDISK برای پارتیشن بندی هارد دیسک استفاده می کردند . اما شرکتی که هارد های MAXTOR را ارائه می کند ، همراه آن، یک نرم افزار ساده به نام MAXBLAST را نیز عرضه می نماید. با استفاده از این نرم افزار، به سادگی می توان یک هارد با ظرفیت های مختلف را پارتیشن بندی نمود. در زیر به دلیل سادگی زیاد آن ، نحوه استفاده آنرا برایتان می آورم تا هنگام انجام اینکار راحت تر باشید :



پارتیشن بندی با MAX BLAST :



ابتدا یک سی دی با قابلیت BOOTABLE را در CD-ROM خود قرار دهید. سپس سیستم را RESTART کنید . حال کلید DEL را بزنید با این کار وارد بخش SETUP می شوید.در این قسمت به دنبال بخش BOIS FEATURES و قسمت FIRST BOOT DEVICE بگردید . در این بخش FIRST BOOT DEVICE را روی درایوCD تنظیم کنید.تنظیمات را SAVEو از SETUPخارج شوید.اکنون پس از بالا آمدن کامپیوتر با CD-ROM ، CD مربوط به MAXBLAST را وارد کنید . بعد از انتخاب گزینه پارتیشن بندی با MAX BLAST منتظر پیام RUN MAX BLAST FROM FLOPPY OR CD[F,C]? بمانید . با مشاهده آن کلید F را فشار دهید . با زدن این کلید صفحه LICENCE این نرم افزار دیده می شود. در اینجا گزینه I AGREE را بر گزینید. سپس به پنجره باز شده رفته و در بخش DRIVE INFORMATION دیسک سخت خود را انتخاب کنید. حال گزینه SELECT DRIVE را فعال کنید. اکنون دکمه NEXT را بزنید .

می بینیم که پیامی ظاهر می شود . حالا گزینه CONTIUE WITH

SELECTED OPTION AND ERASE EXISTING DATA را انتخاب و تیک بزنید. کلید NEXT را بزنید.در این پنجره سیستم عامل مورد نیاز خود را برگزینید و بهتر است XP را انتخاب کنید. و کلید NEXT را بزنید .در صفحه باز شده گزینه CHOOSE AN INSTALLATION METHOD را انتخاب کرده وNEXT را بزنید،اکنون در این صفحه می خواهیم پارتیشن بندی را انجام دهیم .برای اینکار گزینه CLEAR را بزنید تا اطلاعات روی هارد کاملا پاک شود . در این صورت هارد دیسکتان مانند یک هارد نو و خام می باشد.برای ایجاد یک پارتیشن روی گزینه ADD کلیک کنید . در صفحه بازشده و درقسمت TEXT BOX آن میزان مورد نظرتان را با واحد مگا بایت وارد کنید تا مقدار فضای مورد نظرتان برای آن درایو اختصاص یابد.مثلا برای اختصاص 8 گیگا بایت(8 GB ) فضا به درایو "C:\" مقدار 8000را در کادر متن وارد کنید . در بالای صفحه نیز یک نمودار دایره ای میزان فضای مورد نظررابه درصد نمایش می دهد. برای اضافه کردن درایوهای جدید تا پارتیشن بندی کامل هارد ، این کار را تکرار نمائید.هر بار در آخرOK را بزنید. اکنون کلید NEXT را بزنید تا به صفحه بعد بروید. با زدن کلید EXIT از نرم افزار MAXBLAST خارج شوید. حالا هارد دیسک تان، آماده نصب سیستم عامل دلخواهتان است.


اعتماد شما سرمایه ما

دانلود فایل کامل گزارش کارآموزی کنترل کیفیت (M.S.A, S.P.C)شرکت صنعتی مددرویان

گزارش کارآموزی کنترل کیفیت (MSA SPC)شرکت صنعتی مددرویان در 52 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی فنی و مهندسی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
گزارش کارآموزی کنترل کیفیت (M.S.A, S.P.C)شرکت صنعتی مددرویان

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی کنترل کیفیت (M.S.A, S.P.C)شرکت صنعتی مددرویان در 52 صفحه ورد قابل ویرایش


فهرست مطالب پروژه :

مقدمه
معرفی محل کارآموزی
چارت سازمانی مشاغل کارخانه
جانمائی کارخانه
تجزیه و تحلیل سیستمهای اندازه گیری (MSA)
توانایی ابزار اندازه گیری (Cg, Cgk)
تعیین ثبات (Stability)
تعیین ارتباط خطی (Linearity)
روش محاسبه ارتباط خطی
آنالیز سیستمهای اندازه گیری داده‌های کمی
تکرار پذیری
تکثیر پذیری
ترسیم نمودار دامنه (R) و محاسبه تکرار پذیری
ترسیم نمودار میانگین و محاسبه وتکثیر پذیری
تحلیل نمودار دامنه (R)
تحلیل نمودار میانگین
شاخص R & R%
مقادیر RF
نوسانات قطعه به قطعه (PV)
قدرت تفکیک
آنالیز سیستمهای اندازه گیری داده‌های وصفی
نمونه برداری داده‌های وصفی
کنترل فرآیند آماری (S.P.C)
ابزارهای هفتگانه SPC
اصول آماری نمودارهای کنترل
اصول آماری نمودارهای کنترل R
حالتهای خارج از کنترل
چگونگی شروع برنامه SPC
حالتهای خارج از کنترل R
مواقع استفاده از نمودار
تفسیر نمودار
نمودارهای کنترلی داده‌های وصفی
نمودار کنترلی NP
نمودار کنترلی C
مثالها
توانایی ابزار اندازه گیری (Cg, Cgk)
تعیین ثبات (Stability)
تعیین ارتباط خطی (Linearity)
آنالیز سیستمهای اندازه گیری داده‌های کمی
آنالیز سیستمهای اندازه گیری داده‌های وصفی
نمودارهای کنترل
گزارش کارآموزی
پایان


مقدمه

به منظور جلوگیری از ضایعات، افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی و خدماتی، جلب رضایت خاطر مشتریان داخلی و خارجی و افزایش صادرات، ایجاب می‌کند تا شرکتها و کارخانجات کنترل کیفیت را تولید کالا و خدمات خود لحاظ کرده و روز به روز سطح آن را افزایش دهند. برای افزایش سطح کنترل کیفیت لازم است که از طریق وضع کنترلها و بازرسیهای متناوب و سختگیرانه در راستای این امر اقدام شود.

برای کنترل کیفیت فرایند تولید در طی زمان و اینکه آیا فرایند تحت کنترل است یا خیر؟ می‌توان از S.P.C و خصوصاً از ابزار نمودارهای کنترلی SPC استفاده کرد.

همچنین برای اخذ تصمیمات مختلف در طول فرایند تولید از سیستمهای اندازه گیری که به عنوان ابزار دقیق (Gauge) معروف هستند استفاده می‌شود. اگر چه اغلب واحدهای تولیدی از انواع مختلف سیستمهای اندازه گیری استفاده می‌کنند ولی متأسفانه از تحت کنترل بدون و یا با صلاحیت بودن (کارایی) آنها اطلاع کمی دارند و بطور کلی از میزان نوسانات مربوط به علل خاص و علل عام در فرایند اندازه گیری هیچگونه اطلاعی در دست نبوده و مسئولان همچنان از وسایل اندازه گیری (ابزار دقیق) با این فرض که این وسایل کارشان را دقیق انجام می‌دهند، استفاده می‌کنند.

در اینجا مبحثی به نام تجزیه و تحلیل سیستمهای اندازه گیری (M.S.A) مطرح می‌شود که هدف آن ارائه دستورالعملهایی است که به مهندسان و مسئولان سیستمهای اندازه گیری کمک کند تا با تدوین رویه‌هایی، کیفیت سیستم اندازه گیری را تعیین کند.


معرفی محل کارآموزی

شرکت صنعتی مددرویان در آدرس میدان بسیج، جاده خاوران کیلومتر 46، شهرک صنعتی عباس آباد، خیابان خلیج فارس، خیابان آبنوس، نبش تقاطع چهارم واقع شده است.

مساحت زمین شرکت 13 هکتار است که سالنهای تولید و مونتاژ هر کدام 22000 متر مربع مساحت دارند.

ابتدای شروع فعالیت آن به سال 1360 می‌رسد و آقایان علی خندان و عزیز ا.. لواسانی مدیران شرکت می‌باشند.

همچنین شرکت گواهینامه A ساپکو را دارا و همچنین گواهینامه QM2000 – IS0100-2002, IS09001 در اختیار دارد.

پرسنل شاغل در آن شامل : 170 نفر اپراتور 12 نفر کنترل کیفیت 5 نفر تدارکات، نفر فنی مهندسی، 6 نفر برنامه ریزی و 11 نفر نفر امور مالی می‌باشد.

فعالیت عمده این شرکت تولید جکهای پیکان، پراید، پژو، مزدا و غیره ... می‌باشد و همچنین تولید قطعات مورد نیاز خودرو مانند : حافظ ستون پراید، لولای درب موتور سمند، میله در موتور مزدا، براکت چراغ پراید، لوله بوستر نیسان و درب باک پراید. در این شرکت انجام می‌شود و ظرفیت تولید انواع جک 1 میلیون عدد و واشر مندل 100 هزار و براکت چراغ 100 هزار عدد در سال می‌باشد.

برخی از دستگاه‌های مورد استفاده در این شرکت را می‌توان به ترتیب ذیل نام برد :

پرس ضربه‌ای از 6 الی 120 تن 17 عدد ـ پرس هیدرولیک 60 و 120 تن هر کدام یک عدد دستگاه رولینگ: 2 عدد ـ دریل 4 عدد ـ پرس جوش 2 عدد ـ دستگاه تراش 3 عدد ـ دستگاه تراپل 1 عدد ـ پرچ دستی 4 عدد ـ جوش CO2 ـ خط شستشو با 5 حوضچه ـ دستگاه رنگ الکترواستاتیک



تجزیه و تحلیل سیستمهای اندازه‌گیری (M.S.A)

هدف: شناخت انواع نوسانات در فرایند اندازه‌گیری مرتبط با عکس‌العملهایی که سیستم اندازه‌گیری با عوامل محیطی خود داشته و با توجه به این نوسانات از قابل اعتماد بودن نتایج حاصل از اندازه‌گیری اطمینان حاصل شود.

دامنة کار: ابزارهای بازرسی ـ نیروی انسانی مرتبط

شرایط اولیه انجام روش: مدیر کنترل کیفیت که مسئولیت اجرایی این روش را بر عهده دارد باید:

1ـ مشخصه مورد اندازه‌گیری را مطابق برنامه کنترل محصول تولیدی انتخاب کند.

2ـ انتخاب ویژگی آماری (خطایی) که باید مورد بررسی قرار گیرد.

3ـ تعداد بازرسی‌ها، قطعات معیوب و دفعات اندازه‌گیری را تعیین کند.

4ـ مسئول انجام اندازه‌گیری را انتخاب کند.

5ـ کالیبره بودن تجهیزات اندازه‌گیری اطمینان داشته باشد.

6ـ از ابزاری با دقت حداقل 10 برابر دقت تلرانس مشخصه مورد بررسی استفاده کند.

7ـ جمع‌آوری اطلاعات تحت شرایط اندازه‌گیری کور یعنی توسط فردی که نمی‌تواند سیستم اندازه‌گیری در حال ارزیابی است انجام شود.

مراحل انجام روش M.S.A که در این گزارش ارائه شده است به ترتیب شامل:‌

تعیین توانایی ابزار اندازه‌گیری (cg, cgk) تعیین ثبات ابزار اندازه‌گیری، تعیین ارتباط خطی ابزار اندازه‌گیری، آنالیز سیستم اندازه‌گیری داده‌های کمی و آنالیز سیستم اندازه‌گیری داده‌های وصفی می‌باشد.



توانایی ابزار اندازه‌گیری Capability of Gouge (cg)

ابتدا برای هر ابزار و هر موقعیت اندازه‌گیری باید توانایی ابزار اندازه‌گیری محاسبه شود تا ملاحظه شود که آیا ابزار صلاحیت (توانایی) حداقلی که مورد پذیرش شرکت است یعنی عدد یک را داراست یا خیر؟‌

برای محاسبه cg,cgk که همانند cp,cpk تفسیر می‌شود به ترتیب ذیل عمل می‌کنیم:‌

1ـ ابتدا قطعه‌ای که اندازه‌اش را داریم به عنوان مرجع انتخاب می‌کنیم ()

2ـ 50ـ25 بار قطعه مرجع اندازه‌گیری می‌شود و در هر بار اندازه‌گیری قطعه را روی زمین گذاشته و سپس برمی‌داریم.



تحلیل نمودار میانگین ()

در صورتیکه حداقل 50% نقاط خارج از حدود کنترل باشد، نوسان سیستم اندازه‌گیری کمتر از نوسانات فرایند تولید بوده و سیستم قادر به شناسایی نوسانات فرایند می‌باشد و جهت کنترل مشخصه مورد نظر مناسب است در غیر اینصورت نیاز به اصلاح دارد.



شاخص R & R%

به منظور تعیین میزان دقت سیستم اندازه‌گیری باید انحراف معیار آن محاسبه شود تا بوسیله آن، دامنه نوسانات تعیین شود برای این کار از R&R استفاده می‌شود.



در واقع R&R نشان دهنده یک فاصله اطمینان 99% برای دامنه نوسانات سیستم اندازه‌گیری است.

ـ اگر R&R% کمتر از 20% باشد، سیستم اندازه‌گیری قابل قبول است (جهت ابزار جدید حداکثر سطح پذیرش 10% است)‌

ـ اگر R&R% بین 20 تا 30% باشد سیستم اندازه‌گیری مشروط است. پذیرش یا عدم پذیرش سیستم اندازه‌گیری به اهمیت فعالیت اندازه‌گیری، هزینه ابزار، هزینه تعمیرات، نظر مشتری و غیره بستگی دارد.

ـ اگر R&R% بیش از 30% باشد، سیستم اندازه‌گیری مورد قبول نیست. درصد خطاهای EV,AV باید بررسی شده و اقدام اصلاحی انجام شود.

AV% = AV / RF × 100% EV% = EV / RF × 100%



مقادیر RF

الف) اگر برای پارامتر مورد نظر S.P.C اجرا می‌شود، انحراف معیار فرایند () عنوان مقدار مرجع است.

(برای فاصله اطمینان 99 درصد مقدار ()

ب) اگر برای پارامتر مورد نظر S.P.C اجرا نمی‌شود و از طرف مشتری، مشخصات فنی داده شده است، تلرانس نقشه به جای RF

ج) اگر از طرف مشتری مشخصات فنی داده نشده است و همچنین S.P.C اجرا نمی‌شود از استفاده می‌شود.



نوسانات قطعه به قطعه (PV)

نوسانهای قطعه به قطعه در واقع نماینده نوسانهای واقعی فرایند تولید (پراکندگی قطعات استفاده شده در آزمایش) هستند.

Rp: اختلاف کمترین و بیشترین،‌ میانگین کل هر قطعه

d2: از روی جدول به ازای مقادیر m (تعداد قطعه) و 1 g= بدست می‌آید.

PV%=PV/RF × 100%

اگر در نمودار ،‌ حداقل 50 درصد نقاط خارج از حدود موردنظر باشند آن سیستم اندازه‌گیری مورد قبول است یعنی که سیستم اندازه‌گیری توان تشخیص نوسانهای طبیعی قطعات را دارد در غیر اینصورت خطای تکرارپذیری آنقدر زیاد است که حتی نوسانهای قطعات را نیز تشخیص نمی‌دهد. ولی در مورد نمودار R، تحت کنترل بدون نمودار مطلوب می‌باشد و بیانگر این است که بین اپراتورها تکرارپذیری مناسبی وجود دارد.



قدرت تفکیک (Discrimination)

قدرت تفکیک یک سیستم اندازه‌گیری (ابزار) یعنی حداقل فواصل قابل تشخیص نوسانهای فرایند تولید توسط سیستم اندازه‌گیری

ـ در صورتیکه سیستم اندازه‌گیری دارای توانایی تفکیک مناسب نباشد، ممکن است توان تشخیص نوسانهای موجود در فرایند را در قطعاتی که مورد اندازه‌گیری قرار می‌گیرند را نداشته باشد.

ـ همچنین در مطالعات S.P.C حداکثر 3 نقطه داخل حدود کنترل نمودار R قرار گیرند و یا یک چهارم اعداد بدست آمده صفر باشند، ابزار قدرت تفکیک مناسب ندارند.

ـ در بررسی نمودار به هنگام مطالعه R&R خارج بودن حداقل 50 درصد نقاط از حدود کنترل نشان‌دهنده این است که ابزار دارای قدرت تفکیک مناسب است.

قدرت تفکیک =

عدد حاصل از رابطه بالا را به نزدیکترین عدد صحیح گرد می‌کنیم حال اگر کوچکتر از 2 بود سیستم مناسب نیست و اگر برابر با 2 بود سیستم فقط برای حالت بازرسی مناسب است ولی اگر قدرت تفکیک بالاتر از 5 باشد سیستم برای تعیین مشخصات فرایند مناسب است.

(مثالها مشاهده شود)


آنالیز سیستمهای اندازه‌گیری داده‌های وصفی

همانند داده‌های کمی، اگر در مرحله‌ای برای داده‌های وصفی S.P.C انجام می‌شود قبل از آن باید M.S.A وصفی متناسب با آن انجام شود. در غیر اینصورت لزومی به بررسی MSA برای داده‌های وصفی وجود ندارد.

در اندازه‌گیری قابلیت بازرسی داده‌های وصفی تأکید بر دو موضوع ذیل است:‌

1) قابلیت (کارایی) اپراتورها در شناسایی قطعات منطبق و نامنطبق

2) میزان تمایل آنها به رد یک قطعه سالم یا قبول یک قطعه ناسالم

در ابتدا لازم است شاخص کارایی هر اپراتور را از رابطه ذیل محاسبه کنیم:‌



نکات مهم

1ـ باید همزمان مورد استفاده قرار گیرند.

2ـ نمودار کنترل مبنا دائمی نیست و باید به صورت دوره‌ای ترسیم شود.

3ـ در صورتی که فرایند نمودار خارج از کنترل باشد، اول نقاط مربوط به نمودار R را مورد بررسی قرار داده و حدف می‌نمائیم.

4ـ اگر رفتار فرآیند خوب است می‌توانیم نمونه‌ها را کوچکتر برداریم و دوباره اگر مشکلی پیش آمد، تعداد نمونه‌ها را زیاد کنیم.

5ـ قرار گرفتن نقاط در نزدیکی حدودهای کنترلی معمولاً نشان دهنده آن است که دو دسته اطلاعات مخلوط شده‌اند.



تفسیر نمودار

یک نمودار کنترلی می‌تواند حتی اگر کلیه نقاط بین حدود کنترل رسم شوند به علت وجود روند غیرتصادفی یا سیستماتیک حالت خارج از کنترل را نشان می‌دهد.

بسیاری از موارد، روند نقاط بر روی نمودار اطلاعات مفیدی را مورد فرایند منعکس می‌سازد که این اطلاعات را می‌توان برای انجام اصلاحات مورد نیاز در فرایند که باعث کاهش تغییرپذیری آن می‌شود (هدف اصلی کنترل فرایند آماری) استفاده نمود.

برای تفسیر صحیح روندهایی که در نمودارهای مشاهده می‌گردند باید ابتدا اطمینان حاصل کرد که شاید بهترین استراتژی حذف انحراف با دلیل در نمودار R باشد. در اغلب موارد، این کار باعث می‌شود تا روند غیرتصادفی موجود در نمودار از بین برود. هرگز نباید نمودار را موقعی که نمودار R حالت خارج از کنترل را نشان می‌دهد تفسیر نمود.

در بعضی مواقع روندهای دوره‌ای (سیکلی) بر روی نمودارهای کنترل پایدار می‌شوند. وجود چنین روندی بر روی نمودار ممکن است به علت تغییررات سیستماتیک محیطی نظیر درجه حرارت، خستگی اپراتور، جابجائی مستمر اپراتورها و یا دستگاهها، نوسانات در ولتاژ و یا متغیر دیگری که مربوط به ماشین‌آلات تولید است به وجود می‌آید. در بعضی مواقع نمودار R به علت برنامه‌های زمان‌بندی شده تغییرات، خستگی اپراتور یا فرسودگی ابزار که در همه حال حاکی از افزایش تغییرپذیری هستند وجود روندهایی را نشان می‌دهند.


نمودارهای کنترلی داده‌های وصفی

از نمودارهای کنترل وصفی مشخصه‌هایی استفاده می‌شود که در قالب اندازه عددی قابل بیان نیستند و به صورت منطبق و نامنطبق یا معیوب و سالم تعریف می‌شود.

حجم (اندازه) نمونه برای داده‌های وصفی حداقل 50 است و اگر در بکارگیری این نمودارها از اندازه مناسب استفاده شود (برای نمودار C اندازه نمونه باید به حدی باشد که 15 باشد و در نمودار u اندازه نمودار باید چنان باشد که بزرگتر از 15 شود) و فرض نرمال بودن داده‌های روی نمودار تأیید شود، در آن صورت به راحتی می‌توان از همان 4 قانون خارج از کنترلی که برای تحت کنترل درآوردن نمودارهای (R یا S) ارائه شد، برای شناسایی سایر حالتهای خارج از کنترل این نمودارها نیز استفاده کرد.

در اینجا لازم است اشاره‌ای اجمالی نمودارهای کنترلی وصفی داشته باشیم.

1) نمودار P: برای کنترل درصد اقلام نامنطبق یا معیوب تولید شده

2) نمودار np: برای کنترل تعداد اقلام نامنطبق یا معیوب تولید شده

3) نمودار C: برای کنترل تعداد عیوب حاصل از یک فرایند بر روی تعداد مشخصی از محصول (اندازه نمونه ثابت)

4) نمودار u: برای کنترل تعداد عیوب در واحد محصول (هر دو حالت اندازه نمونه ثابت و متغیر)

چون واریانس این نمودارها، تابعی از میانگین است برای تحت کنترل درآوردن فرایند، کنترل میانگین آنها به تنهایی کافی است در نتیجه در فرایندهای وصفی فقط از یک نمودار استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه در شرکت بیشتر به نمودارهای C,np پرداخته می‌شود، به توضیح بیشتر در مورد این دو نمودار می‌پردازیم.


اعتماد شما سرمایه ما

دانلود فایل کامل پرسشنامه دو سو گرایی در ابراز گری هیجانی کینگ و امونز(1990)

پرسشنامه دو سو گرایی در ابرازگری هیجانی کینگ و امونز(1990)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل docx
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پرسشنامه دو سو گرایی در ابراز گری هیجانی کینگ و امونز(1990)

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

پرسشنامه دو سو گرایی در ابرازگری هیجانی کینگ و امونز(1990)

پرسشنامه دو سو گرایی در ابراز گری هیجانی کینگ و امونز(1990) به منظور بررسی اهمیت نقش دو سوگرایی در ابراز گری هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی نمودند"پرسشنامه دو سو گرایی در ابراز گری هیجان"28 ماده دارد که 16 ماده آن مربوط به دو سوگرایی در ابراز گری هیحان مثبت و 12 ماده آن مربوط به دو سوگرایی در ابراز استحقاق است اعتبار مقیاس با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد که مقدار آن برای کل مقیاس و زیر مقیاس های دو سو گرایی در ابراز هیجان مثبت و دو سو گرایی در ابراز استحقاق به ترتیب 87%، 83%، 77% به دست آمد و بیانگر آن است که مقیاس مذکوردارای همسانی درونی بالا و معنادار است.


اعتماد شما سرمایه ما

دانلود فایل کامل گزارش کارآموزی کامپیوتر،نقش IT و شبکه در دخانیات

گزارش کارآموزی کامپیوترنقش IT و شبکه در دخانیات در 54 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
گزارش کارآموزی کامپیوتر،نقش IT و شبکه در دخانیات

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

گزارش کارآموزی کامپیوتر-نقش IT و شبکه در دخانیات در 54 صفحه ورد قابل ویرایش



فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کاز آموزی

مقدمه ............................................................................................................................4

چارت سازمانی ..........................................................................................................5

فصل دوم : ارزیابی مکان از نظر ارتباط با رشته مورد نظر........................7

شاخصه های ارزیابی نرم افزارهای آموزشی ..................................................8

نقش جدید کارمندان در شرکت ...............................................................................9

فناوری اطلاعات برای دخانیات ............................................................................12

تلفیق روشهای تدریس ستنی با فناوری ..........................................................16

بررسی موانع آموزش توسعه الکترونیک در دخانیات ................................18

آموزش مجازی و نقش کارمندان در آن ............................................................19

دبیرخانه بدون کاغذ ...............................................................................................21

فصل سوم آموخته ها و نتایج ...........................................................................24







مقدمه :

در ای راستا نیازمند مشارکت سازمانها و نهادها مختلفی است تا در انجام این رسالت بزرگ که نتیجه اش همان پویایی انسانه از لحاظ معنوی و علمی کمک نمایند .

همانطور که می دانیم .

بنابراین جهات بازیابی نقش و جایگاه علمی گذشته شایسته است همه دست به دست هم داده به آموزش و پرورش به عنوان مرکز تعلیم و تربیت توجه جدی داشته باشیم لذا تمامی کارکنان و اولیا و مسئولین استانی نسبت به تعهدات خود واقف بوده ،از بذل و توان مالی و حمایت های معنوی نسبت به این نهاد فرهنگ ساز دریغ نورزد .





شاخصهای ارزیابی نرم افزارهای آموزشی

با پیشرفت و توسعه فناوری اطلاعات ،کاربردهای متعدد از آن علوم و در حوزه های گوناگون ارائه شده است این کاربرد ها خصوصا در حوزه آموزش از ابعاد مختلفی مورد توجه و اقبال قرار گرفته است یکی از کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه آموزش ،استفاده از نرم افزارهای آموزشی و جهت دستیابی به مقاصد آموزشی و تسریع و تسهیل یادگیری از این طریق است به جرات می توان گفت که به کارگیری نرم افزارهای آموزشی یکی از مرسوم ترین شیوه های استفاده از فناوری اطلاعات در فرآیند آموزش و یادگیری است به همین دلیل امروزه نسخه های متعدد از این نرم افزار تولید و در فروشگاه ها عرضه می گردند این امر انتخاب بهترین گزینه را از میان انبوه از نم افزارهای ارائه شده مشکل می نماید لذا مدیران و کاربران سیستم های آموزشی به شاخص های نیاز دارند تا بر اساس نتایج ارزیابی بهترین گزینه را انتخاب نمایند

در اینجا ضمن مرور کلی بر نرم افزار های آموزشی ،تعاریف و حوزه های مرتبط با آن شاخص های متعددی در زمینه ارزیابی این گونه نرم افزارها ارائه شده و هر یک مورد بررسی قرار خواهند گرفت این شاخص ها کاربردی (حین کاربرد ) شاخص های فردی (ذهنی ) شاخص های آموزشی ،شاخص های پشتیبانی و ... دسته بندی شده و میزان اهمیت و نکات مخصوص هر گروه از شاخص ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت سپس برای راحتی استفاده و کاربرد روش ارزیابی یک سیاه مقاله (چک لیست ) از شاخص های مطرح شده در اختیار قرار خواهد گرفت در انتها یک مدل ریاضی بر اساس تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه ای (MADM ) برای رتبه بندی نرم افزار ارائه خواهد شد

نقش کارکنان با توجه به توسعه فن آوری اطلاعات

ظهور و پیدایش جامعه اطلاعاتی ،بسیاری از فریضه ها ما را در زمینه آموزش با پرسش های اساسی رو به رو ساخته است فناوری جدید ارتباطات و اطلاعات دنیایی را که در آن زندگی می کنیم و روش های یادگیری چگونه زیستن را تغییر داده اند در آینده نزدیک بیش از 80% امروز زندگی بشر به طور مستقیم یا غیر مستقیم به فناوری اطلاعات وابسته خواهد بود و توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و همکاری جهانی نیز نقش ارزنده ای خواهد یافت از سوی دیگر می دانیم که انفجار دانش و فناوری و گسترش وسایل ارتباط جمعی به ویژه پیشرفت چشم گیر و فزاینده ی شبکه ارتباطین المللی (internet ) وظیفه نظام آموزشی کشورها را بسیار سنگین تر کرده است

هدف امروزی نظام آموزشی تنها انتقال فرهنگ نسل گذشته به نسل آینده نیست

این نهاد باید چنان قابلیت های را در افراد بپردازد که آنها بتوانند خود را با تحولات و دگرگونی روز افزون اجتماعی علمی و فنی جهان آینده همگام سازد بنا بر این الزامات زندگی آینده ی بشر اقتضا دارد تا محصولات علمی و فنی جهان آینده همگام سازد بنابراین الزامات زندگی آینده بشر اقتضا دارد تا محصولات نظام آموزشی آن با فناوری جدید آشنا شوند و اگر قرار باشد گامی فراتر از آشنایی برداشته شود می بایست فرصت های کافی با تمرینات و مهارت اندوزی را در اختیار دانش آموزان قرار دهد ICT منبعی با ارزش برای تولید دانش ،بستری مناسب برای انتقال محتوا و ابزاری توانمند برای ایجاد تامل در فرآیند یاددهی –یادگیری در کلاس درس می باشد ولی با وجود امکانات بسیار که در اختیار دارد و یادگیری را غنی تر می سازد اما رویگرد های جدید یادگیری –یاددهی را در پیش می گیرند طبیعی است که اگر کارکنان نخواهند خود را با تغییرات هماهنگ نمایند جایگاه خود را متزلزل خواهند یافت داشتن سواد رایانهای سواد فناوری و شناخت ادبیات خاص شبکه های اطلاع رسانی از مقدمات ضروری حرفه ای هر معلم در این عصر است اما نکته ای که نباید از آن غفلت نمود آن است که معلمان با توجه به نقش ویژه ای که در این دوره ایفا می کنند بهتر از هر کسی می توانند به آموخته های فراگیر جهت صحیح داده و از انحراف یادگیری جلوگیری به عمل آورند

سرعت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به حدی است که مانند سایر تحولات آموزشی نمی توان انتظار داشت که کارکنان فعلی نظام آموزشی بیشتر خواهد بود و یا بیشتر باید باشد مسامحه در آماده سازی معلمان برای آشنایی با پیامدهای عصر اطلاعات ممکن است توسعه این فناوری را در نسل بعدی به تاخیر بیاندازد

روند تغییرات در فناوری جدید بر زندگی ،کار و امور رفاهی مردم اثر چشم گیر داشته است این فن آوری جدید و در حال توسعه فرایند آموزش و فراگیری سنتی و روشهای مدیریت آموزشی را به چالش فرا می خواند فناوری اطلاعات و ارتباطات به فراگیری کمک می کند که طیف وسیعی از مهارتهایی را که در اقتصاد امروزی لازم است فراگیرند مثل آموختن آنکه چه طور بیاموزند مشکلات را حل کنند ظهور اطلاعات را به دست آورند و آن را ارزیابی کنند اما این آموزشها در برنامه در برنامه درسی مدارس منعکس نیست آهنگ دگرگونی که فناوری رایانه طلایه دار آن است مار ا بیش از پیش نسبت به این موضوع آگاه کرد که دانش زودگذر و فانی است ما نمی توانیم معلم را کسی فرض کنیم که در دانشگاه چیزهای در مغز او پر می کنیم و او تا سی سال بعد همان چیزی را تکرار می کند معلمان باید پیوندهای بیشتری را با دانشگاه ایجاد نمایند و هم چنین باید در استفاده از فناوری اطلاعات ارتباطی تقویت شوند هر چه فناوری رایانه موجب دسترسی آسانتر آموزش گیران به مواد درسی ارائه شده قبلی معلمان شود نقش مربیان از یک منبع مطالب علمی به یک مدیر ناظر بر فرایند یادگیری تغییر می کند اگر بتوانیم پیشرفت حرفه ای به صورت تماس الکترونیک بر قرار کنیم و منابع لازم را برای کارکنان فراهم آوریم تا با فناوری اطلاعات و ارتباطات آمیخته شوند اعتماد شان به این فناوری جلب خواهد شد

فناوری اطلاعات برای آموزش ،ابزار فربه یا چالش نو

در این مبحث که از سه بخش کلی ارائه شده است سعی بر آن است که پس از بررسی مفاهیم بنیادی فناوری اطلاعات به توانایی این ابزار در امر آموزش و توسعه یادگیری پرداخته و سپس نگاهی اجمالی به چالشهای ورود این ابزار و فناوری ها به حیطه ی آموزش و راهکارها های حل این بحران خواهیم داشت .

گرچه استفاده از فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی ،مزایای فراوانی برای آموزش و توسعه یادگیری از جمله گسترش پوشش تحصیلی افزایش زمان و کیفیت یادگیری ،ایجاد حس پرسشگری ،آموزش تمام معلمان حتی انان که در نقاط دور دست مشغول به خدمت اند در پی دارند اما آ«چه با این عنوان در ساختار آموزشی کشور وارد شده است ،جدا از تمام مزایای حرفه ای و سهولت دستیابی به اطلاعات باعث افزایش شکاف ارزشی در میان طبقات اصلی بخش شده است هر چند این ابزار جمع آوری داده ها و کسب اطلاعات از طریق یافتن ارتباط بین آنها و سپس تولید دانش را سهل تر می نماید اما کاربرد دانش تولید شده که جزو اهداف اصلی آموزش محسوب می گردد به آسانی موارد فوق الذکر نیست شاید به همین دلیل است که کانونهای تفکر را حلقه مفقوده ی سیاستگذاری های کشور های در حال توسعه می دانند با وجود این همه فناوری رنگارنگ اطلاعاتی و ارتباطی که تقریبا در دسترس بدنه آموزش کشور قرار گرفته است چرا شاهد تحولات اساسی دردخانیات نیستم ؟؟؟ ین که کارکنان ما قادر باشند آنچه را به عنوان علم در کلاس درس به آنها آموزش داده می شوند در زندگی روزمره بکار گیرند و آنچه را در این محیط مشاهده می کنند با توجه را در این محیط مشاهده می کنند با توجه به آموزشهای مدرسه ای ،تجزیه و تحلیل کنند (کسب مهارتهای لازم برای زندگی و پرورش هوش های هیجانی کارمندان ) باید پرسد در این مرحله چه توفیقاتی کسب کرده ایم ؟ شاید بتوان دلیل اصلی این امر را عدم دستیابی در این فرایند آموزش به مرحله یادگیری دانست آنچه ما به عنوان آموزش بر آن تاکید می کنیم باید به تغییر رفتار و یادگیری منجر شود و گرنه آموزش منجر به انباشتگی اطلاعات بی حاصل در ذهن فراگیران خواهد شد فراگیرانی که یا از تحصیل علم گریزانند یا علی رقم دانش فراوان به انسانهای بی خاصیت تبدیل می شوند دستیابی به فن بدون حصول اندیشه فن ،تنها بازندگی مالی به ناکجا آباد می رساند توسعه در نحوه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در امر آموزش کارمندان و به خصوص مدیران ارشد نظام آموزشی را یاری می دهد تا به گونه ای موثر از این ابزار در امر کیفیت برای جلوگیری از این معضل مطرح کرد فرایند بازسازی فرهنگی و مبانی اجتماعی ،ارائه روشهای و شاخص های فرهنگی با زبانی تازه و شیوا و نو می باشد یا استفاده از خود این ابزار در غنی سازی اندیشه و دانش ملی و ایجاد یک فرهنگ پویا که قابلیت پذیرش این توسعه را بیش از پیش داشته باشد در حقیقت سرچشمه این مشکلات را باید در بخش فرهنگی مربوط به این ابزار جستجو کرد نه محدودیت دسترسی به آنها برای بهره گیری از قابلیتهای بیشمار فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعمیم آموزش و توسعه دانش گسترش یادگیری نیاز به اصلاح سیاست های کلان آموزشی و رویکرد های آن به همراه بهبود زیر ساخت ها و سازماندهی مجدد محتوی آموزشی و حمایت در منابع مالی است



درخت

درخت یک سازماندهی سلسله مراتبی از Domain های ویندوز 2000 بوده که یک نام را به اشتراک می گذارند زمانیکه یک Domain به یک درخت موجود اضافه می گردد به عنوان sub Domain در نظر گرفته می شود subDomain یک child domain نیز نامیده شده و Domain اضافه شده از طریق domain parent مربوطه شناخته می گردد پس از اینکه Domain child به درخت ملحق گردید نام Domain آن به نام Domain parent اضافه می شود مثلا زمانیکه یک Domain با نام Tehran به یک درخت موجود ملحق و به عنوان یک Child Domain از Domain با نام City .com مطرح گردد نام Domain مربوطه به صورت tihran.Citys.com خواهد بود

جنگل

جنگل شامل گروهی از درخت ها بوده که در مقابل استفاده از یک نام مشترک از یک پیکر بندی مشترک استفاده می نمایند به منظور مراجعه به جنگل به صورت پیش فراز نام ریشه درخت و یا اولین درختی که در جنگل ایجاد می گردد اسفاده می گردد مثلا در صورتیکه Citys.com اولین Domain در اولین درخت باشد و درخت دیگر به آن ملحق تا یک جنگل را ایجاد نمایند نام جنگل Citys.com خواهد بود

ویژگی های Active Directory

Active Directory سرویس دایرکتوری ویندوز 2000 است Active Directory اطلاعات مربوط به اشیاء شبکه را ذخیره و با ارائه یک ساختار سلسله مراتبی زمینه سازماندهی Domain ها و منابع را به سادگی فراهم می نماید بدین ترتیب کاربران به سادگی قادر به مکان یابی منابع شبکه نظیر فایل ها و چاپگرها خواهند بود Active Directory دارای ویژگی های متعددی است

Active Directory باعث سازماندهی دایرکتوری به بخش هایی خواهد شد که امکان ذخیره سازی حجم بالایی از اشیاء را فراهم می آورد دستاورد ویژگی فوق توسعه Active Directory همزمان با رشد یک سازمان خواه بود بدین ترتیب امکان رشد شبکه ای با صرفا یک سرویس دهنده و کمتر از یکصد شی به شبکه ای با هزاران سرویس دهنده و میلیون ها شی فراهم خواهد شد
Active Directory یک مکان متمرکز به منظور جمع آوری و توزیع اطلاعات در رابطه با اشیاء موجود در شبکه شامل کاربران ،گروهها و چاپگرها بوده و امکان یافتن و استفاده از اطلاعات را آسان خواهد کرد
تدابیر امنیتی در ارتباط با Directory Active پیش بینی و زمینه تحقق آن با استفاده از Log on و کنترل دستیابی به اشیاء موجود در دایرکتوری فراهم می گردد پس از فرآیند ورود به شبکه (یک Log on به یک شبکه )مدیران شبکه قادر به مدیریت داده های موجود در دایرکتوری می گردند کاربران تائید شده نیز امکان دستیابی به منابع موجود در شبکه را از هر مکانی به دست خواهند آورد



مزایای Active Directory

استفاده از Active Directory دارای مزایای زیر است

کاهش مجموع هزینه مالکیت پارامتر فوق به هزینه مالکیت یک کامپیوتر مرتبط می گردد هزینه فوق شامل :هزینه های مربوط به نگهداری ،آموزش ،پشتیبانی فنی ،ارتقاء سخت افزار و نرم افزار است Active Directory با پیاده سازی سیاست ها باعث کاهش برخی از هزینه های فوق می گردد بکارگیری یک سیاست به همراه Active Directory این امکان را فراهم می آورد که پیکر بندی محیط مربوطه و نصب برنامه ها از یک مکان مرکزی انجام شود بدین ترتیب زمان مربوط به پیکر بندی و نصب برنامه ها بر روی هر کامپیوتر ،کاهش پیدا خواهد کرد
مدیریت انعطاف پذیری واحدهای سازمانی درون یک Domain را می توان بر اساس سیاست های موجود در Active Directory تقسیم نمود بدین ترتیب واحدهای سازمانی امکان تعریف کاربرانی خاص به منظور مدیریت بخشهائی خاص از شبکه را به دست می آورند
Scalability با استفاده از Directory Active امکان استفاده از سرویس های دایرکتوری برای سازمان های با ابعاد متفاوت فراهم می گردد
تسهیل در مدیریت Active Directory ابزارهای مدیریتی خاصی را ارائه که مدیران شبکه با استفاده از آنان قادر به مدیریت منابع موجود در شبکه خواهند بود

دستیابی به یک شبکه ویندوز 2000

برای استفاده از منابع تعریف شده در شبکه کاربران می بایست فرایند Log on را دنبال نمایند در زمان فرایند Log on ویندوز2000 اعتبار و هویت یک کاربر راتائید خواهد کرد فرایند فوق این اطمینان را به وجود خواهد آورد که صرفا کاربران معتبر و تائید شده قادر به دستیابی منابع موجود بر روی کامپیوتر درش بکه خواهند بود پس از اتمام موفقیت آمیز فرایند ورود به شبکه زمینه استفاده از منابع موجود در تمام شبکه با توجه به سیاست های تعریف شده فراهم می گردد کاربران برای دستیابی به منابع در یک شبکه مبتنی بر ویندوز 2000 به یک Account نیاز خواهند داشت Account شامل اطلاعات مرتبط با یک کاربر بوده و شامل نام و رمز عبور است در صورتیکه کامپیوتر یک Meeber Domain باشد Account مربوط به کاربر امکان Log on نمودن به کامپیوتر به صورت محلی و یا به Domian ( اما نه هر دو ) را فراهم و زمینه استفاده از منابع موجود در شبکه با توجه به مجوزهای تعریف شده فراهم خواهد شد در صورتیکه کامپیوتر عضوی از یک Workgroup باشد Account مربوطه امکان Log on نمودن کاربر را صرفا به کامپیوتر محلی فراهم می نماید (چون Account کاربر صرفا بر روی بانک اطلاعاتی امنیتی همان کامپیوتر محلی ذخیره شده است ) برای ورود به یک Domain ویندوز 2000 ،کاربران می بایست نام خود را به صورت خاصی وارد نمایند نام فوق شامل نام کاربر بوده که به دنبال آن از کاراکتر @ و یک پسوند استفاده می گردد Domain مربوطه ای است که account بر روی آن وجود دارد User 1@ Citys .com نمونه ای در این زمینه است


اعتماد شما سرمایه ما