دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1022 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
پاورپوینت سازه های بتنی دیوار برشی
فایل پاورپوینت مقاوم سازی سازه های بتنی با دیوار برشی فولادی( تاثیر پارامترهای مختلف بر ظرفیت)،در حجم 40اسلاید ،همراه با یک هدیه ویژه.
بخشی از متن:
Steel plate shear wall بعنوان یک سیستم مقاوم در برابر بارهای جانبی در 3 دهه اخیر به سرعت در دنیا مورد توجه قرارگرفته..
بخصوص در ژاپن و آمریکااز مهمترین ساختمان های ساخته شده با این سیستم :
- بیمارستان 6 طبقه Olive View لوس انجلس
-ساختمان 35 طبقه کوبه ژاپن
مهمترین ساختمانهای مقاوم شده با این سیستم :
- مرکز درمانی چارلستون
- کتابخانه ایالتی اورگان
فهرست مطالب :
مقدمه
ساختمان های مقاوم شده با این سیستم
بررسی تاثیر پارامترهای مختلف بر ظرفیت قاب تقویت شده
1- ضخامت ورق فولادی
2- نقطه تسلیم آرماتور و پلیت فولادی
3- مقاومت فشاری بتن
4- مدول یانگ
5- نسبت دهانه به ارتفاع قاب
نتیجه گیری و پیشنهاد
این فایل با فرمت پاورپوینت در 40اسلاید قابل ویرایش و بصورت نموداری در هر بخش تهیه شده است.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 3051 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
پاورپوینت درزانبساط درساختمان
پاورپوینت درز انبساط در ساختمان دارای ۱۸ اسلاید می باشد که در این مطلب از سازه برتر برای دانلود قرار داده شده است. برای جلوگیری از ایجاد تنش های بیش از حد معمول و خرابیها ی ناشی از انبساط و انقباض ساختمان بر اثر تغییر درجه حرارت محیط خارج در ساختمان درز انبساط پیش بینی می شود. درزهای انبساط باید به طریقی اجرا شود که حداکثر جابه جای را در مقابل تغییرات درجه حرارت مقدور سازد . هنگام اجرا باید دقت شود که به هیچ وجه فضای بین درز با مصالح بنایی یا ملات وغیره پر نشود ، تا ساختمان در محل درز انبساط از قسمت مجاور خود کاملا جدا باشد . درز انبساط باید در تمام طول ساختمان ادامه یابد ، ولی در پی های یکپارچه این درز تا روی پی ادامه پیدا می کند. محل احداث و فواصل درز انبساط در ساختمان ها بسته به نوع ساختمان ، نوع زمین ، مصالح مصرفی ، تعداد طبقات و همچنین آب و هوای محل احداث بستگی دارد.
در ساختمان های بتنی فاصله این درز ۵۰ متر میباشد که همین فاصله در ساختمان های فلزی حداکثر به ۳۰ متر کاهش پیدا می کند . اما به هر حال محل دقیق آن هنگام طراحی ، با توجه به تمام عوامل موثر درز انبساط و انقباض ساختمان تعیین می شود. مقدار متوسط درز انبساط حدود ۲ تا ۲٫۵ سانتی متر است . درزها در موقع نازکاری باید پوشانده شوند و این پوشش باد به نحوی انجام شود که هیچگونه مانعی در مورد جا به جایی درز ایجاد نکند. پوشش درز انبساط در خارج باید به نحوی باشد که درز را در مقابل عوامل جوی در امان دارد و در کف ها از مصالحی که در عبور و مرور مقاومت دارند استفاده شود. برای دانلود پاورپوینت درز انبساط در ساختمان در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1326 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پاورپوینت نقد و تحلیل ایستگاه اتوبوس
این پاورپوینت دارای ۳5 اسلاید میباشد.
تاریخچه اتوبوسرانی در ایران : سیستم حمل و نقل در ایران، همگام با بسیاری از کشورهای مترقی دنیا شکل گرفت و البته عمده فعالیتهای اولیه در تهران متمرکز بود. بدنبال ایجاد راه آهن حضرت عبد العظیم توسط یک شرکت بلژیکی و راه اندازی ماشین دودی بین تهران و شهر ری، سیستم حمل و نقل عمومی با دو کارکرد تفریح و خدمات ایاب و ذهاب در محدوده بین شهری، کار خود را آغاز کرد.
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 11265 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پاورپوینت بافت فرسوده کرج
برنامه توسعه بلندمدت شهر – بیست ساله:
طرح موضعی در غرب محله سراب
طرح موضعی در محله حسن آباد
طرح موضعی محله باغ نصرت
برنامه توسعه میان مدت شهر – پنج ساله:
طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده محله سراب
طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده محله باغ کاشانی
طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده محله ابراهیم آباد
طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده محله کریم آباد
طرح محور و میدان اصلی مشکین دشت
مطالعه جامع برای مقاوم سازی بناهای فرسوده
برنامه توسعه کوتاه مدت شهر – سه ساله:
طرح موضعی پارک بزرگ شهر
طرح موضعی مجموعه ایستگاهی و خدماتی جنوب شهر
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 0 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 5021 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 85 |
پاورپوینت بررسی معماری باوهاس
بخشی از مطلب
باهاوس نام یک مکتب معماری است که از نام مدرسه هنر و معماری باهاوس در آلمان گرفته شده است. این مدرسه معماری که از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۳ فعالیت می کرده است، پیشگام مدرنیسم در معماری بود و دستاوردهای آن هنوز نیز در رشتههای هنر و معماری به دانشجویان تدریس میشود. ساختمان و کارگاههای این مدرسه در دو شهر دسائو و وایمار آلمان از سال ۱۹۹۶ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
باهاوسمدرسه معماری باهاوس که در زبان آلمانی به معنی «خانه معماری» است، در دوران فعالیت چهارده ساله خود در آلمان، در سه شهر مختلف و تحت نظر سه آرشیتکت بزرگ که مدیریت باهاوس را نیز بر عهده داشتهاند، فعالیت کرده است. این مدرسه ابتدا از سال ۱۹۱۹ تا ۱۹۲۵ در شهر وایمار، سپس از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۲ در دسائو و بالاخره از سال ۱۹۳۲ تا ۱۹۳۳، یعنی زمانی که این مدرسه به دستور حکومت نازی آلمان تعطیل شد، در برلین فعالیت میکرد. مدیریت این مدرسه نیز به ترتیب بر عهده والتر گروپیوس (۱۹۱۹ تا ۱۹۲۸)، هانیس مه یر (۱۹۲۸ تا ۱۹۳۰) و میس وان دروهه (۱۹۳۰ تا ۱۹۳۳) بود.
باهاوس در سال ۱۹۱۹ توسط والتر گروپیوس در شهر سنتی و قدیمی وایمار تأسیس شد. هدف اولیه از تأسیس مدرسه باهاوس، ایجاد مکانی بود که ترکیبی از مدارس معماری، صنایع دستی (چون نجاری، آهنگری و...) و آکادمی هنری بود.
گروپیوس اعتقاد داشت که با پایان جنگ جهانی اول، دوره جدیدی از تاریخ آغاز شده است و قصد داشت در مدرسه باهاوس، سبک معماری جدیدی را که بازتابی از این دوران باشد، به وجود بیاورد. به اعتقاد گروپیوس، این سبک معماری که میشد اصول آن را به تمام کالاهای مصرفی تعمیم داد، باید ارزان، کارکردگرا و سازگار با تولید انبوه میبود. گروپیوس برای دستیابی به این هدف، میخواست هنرمندان و صنعت گران را با هم متحد کند تا به محصولی کارکردی و قابل استفاده، و در عین حال با ارزش از لحاظ هنری، دست یابد. این ایده در بیانیه افتتاحیه مدرسه باهاوس به خوبی مشخص است: «ما در پی آنیم که جامعه تازهای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آنها دیگر تعصب حرفهای که اکنون چون دیواری بلند هنرمندان و صنعتگران را از هم جدا میسازد، وجود نداشته باشد.»
برنامه ریزان مدرسه باهاوس هنرهای زیبا را از صنایع دستی کاربردی ممتاز و متفاوت نمی دانستند و بر این باور بودند که هنر و معماری مدرن باید پاسخگوی نیازها و اقتضائات جامعه صنعتی مدرن باشد و طراحی خوب باید از عهده آزمونهای زیباشناختی و مهندسی برآید. ویژگی عمده سبک باهاوس تکیه هر چه بیشتر بر کارکردگرایی، بهره گیری بهینه از خواص مواد و مصالح صنعتی، احتراز از تزئینات تجملی در نمای ساختمانها و فراوردههای صنعتی بود. دستیابی به نوعی هماهنگی بین ضرورتهای کارکردی و کیفیت زیباشناختی، خوش ساختی و خوش ترکیبی محصولات صنعتی از دیگر اهداف موسسان مدرسه باهاوس بود.
استادان باهاوس بر روی بام باهاوس در دسائو
برای دیدن نام هر استاد، نشانگر ماوس را روی تصویر آن فرد نگه دارید
استادان باهاوس به شاگردان خود یاد میدادند که همه چیز را بر مبنای نیازها طراحی کنند و از هیچ عنصری که فاقد کارکرد باشد و تنها جنبه زیباشناسانه داشته باشد استفاده نکنند. در مدرسه باهاوس تاریخ معماری جایی میان دروس دانشجویان نداشتند، چرا که در باهاوس قرار بود همه چیز بر مبنای اصول اولیه معماری و بدون توجه به آثار گذشتگان ساخته شود.
باهاوس در ابتدا برای تأمین بودجه خود به سوبسیدی که از جمهوری وایمار میگرفت وابسته بود. اما بعد از ایجاد تغییراتی در حکومت محلی وایمار، این مدرسه در سال ۱۹۲۵ به شهر دسائو که بافت صنعتی و شهری بیشتری داشت و با ایدههای مدرن مدرسهٔ باهاوس هم خوان بود، منتقل شد. پس از انتقال مدرسه باهاوس به دسائو، بخش طراحی صنعتی این مدرسه که مشکل کمتری با حکومت محافظه کار محلی داشتند، در وایمار باقیماندند. مدرسه طراحی صنعتی باهاوس بعدها نام خود را به دانشکده فنی معماری و مهندسی عمران تغییر داد و از سال ۱۹۹۶ به بعد نیز به نام دانشکده باهاوس آلمان خوانده میشود.
در سال ۱۹۲۷ سبک باهاوس و آثار آرشیتکت های مشهور آن نمایشگاه معماری اشتوتگارت را که با موضوع خانه سازی برگزار میشد، به شدت تحت تأثیر خود قرار داد. پس از گروپیوس، مدیریت باهاوس را هانس مه یر و سپس میز وان دروهه به عهده گرفتند. با قدرت رسیدن رژیم نازیها در آلمان و افزایش فشار سیاسی بر این مدرسه، باهاوس در سال ۱۹۳۳ تعطیل شد. حزب نازی و دیگر گروههای فاشیستی آلمان از ابتدا با فعالیت مدرسه باهاوس مخالف بودند و آن را سنگر کمونیسم میدانستند. نویسندگان نازی چون ویلهلم فریک و آلفرد روزنبرگ نیز در نوشتههاشان باهاوس را «غیرآلمانی» مینامیدند و سبک مدرن آن را به باد انتقاد میگرفتند. در واقع باهاوس یکی از مظاهر «هنر منحط» بود که هیتلر و حزب نازی آلمان کمر به نابودی آن بسته بودند.
از جمله مهم ترین ساختمانها و آثاری که در طول فعالیت مدرسه باهاوس عمدتاً به دست استادان و مدیران مدرسه ساخته شد میتوان به عمارت سامرفیلد و خانه اوته در برلین، خانه اوئرباخ در یانا و برج تریبیون در شیکاگو (که مدرسه باهاوس پس از برنده شدن در یک مسابقه بینالمللی طراحی آن را بر عهده گرفت) اشاره کرد. اما مهم ترین بنایی که سبک معماری باهاوس در این دوره در آن متجلی شده است، ساختمان خود مدرسه در دسائو است که توسط والتر گروپیوس، مدیر وقت باهاوس، طراحی شده است.
پس از به قدرت رسیدن نازیها و تعطیلی مدرسه باهاوس، مدیران و استادان مدرسه که همه از معماران طراز اول آن زمان بودند، به کشورهای مختلف در اروپای غربی، آمریکا و همچنین اسرائیل مهاجرت کردند. همچنین شماری از معماران باهاوس که به شیکاگو رفته بودند، باهاوس جدید را در این شهر تأسیس کردند و به تربیت معماران جوان ادامه دادند.
این مسئله کمک قابل توجهی به ترویج سبک معماری باهاوس در سراسر جهان کرد و آن را به گفتمان مسلط در معماری و طراحی صنعتی مدرن تبدیل کرد، چنان که این مکتب هنری امروز نیز همچنان نفوذ جهانی خود را حفظ کرده است.