دسته بندی | کامپیوتر و IT |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 8496 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
مـقـدمـه :
افزایش روزافزون کاربرد رایانه در عصر حاضر ، منجر به ورود آن به حریم زندگی روزمرة افراد شده است .چنانکه امروزه بکارگیری کامپیوتر در زندگی عادی تنها معطوف به زمانی نیست که صرف کار با یک دستگاه رایانه شخصی میشود بلکه با استفاده از هر یک از وسایل الکترونیکی منزل یا محل کار یا حتی رانندگی با خودرو ، مشغول بکارگرفتن یک یا چند پردازنده هستیم.
شکل گیری و گسترش شبکه جهانی اینترنت ، نقطه عطفی در تاریخ دانش بشری به شمار میآید . در حال حاضر با استفاده از امکانات وسیعی که « وب » در دسترس قرار داده است، مفهوم « دهکده جهانی » بیش از هر زمان دیگری ملموس به نظر می رسد. با استفاده از این تکنولوژی، امکان ارتباط مستقیم از هر نقطه در جهان با هر نقطه دیگری بدون توجه به مسافت و ملیت فراهم آمده ، از دیگر سو منابع عظیم اطلاعاتی قابل دستیابی از اینترنت ، امکان پژوهش در مورد هر موضوعی را برای دانشجویان و دانش پژوهان فراهم نموده است.
چنین کاری بدون استفاده از اینترنت مستلزم سفرهای طولانی و متعدد به منظور استفاده از منابع اطلاعاتی در چهارگوشه جهان خواهد بود.
علیرغم وجود محسنات فوق الذکر ، استفاده از اینترنت مستلزم وجود امکاناتی از قبیل رایانه، خط تلفن یا خط مستقیم ماهواره ای می باشد . به منظور ایجاد امکان دسترسی همگانی به شبکه جهانی « کافی نت » ها به وجود آمده اند. کافی نت مرکزی است که با فراهم آوردن امکانات لازم برای استفاده از اینترنت، بهره گیری از چنین منبعی را برای عموم مردم ممکن می سازد. این مراکز علاوه بر این که موجب افزایش سطح علمی وعدالت اجتماعی می گردند با توجه به حجم روزافزون تقاضای کاربری اینترنت دارای توجیه مناسب اقتصادی نیز می باشند.
هدف از ایجاد این طرح:
به این دلیل من این طرح را اجراء کرده ام که خودم در کافینتی در استان خراسان شمالی کار کرده ام.
و به خاطر علاقه ای که نسبت به این شغل دارم در آینده ای نه چندان دور این طرح را اجرایی خواهم کرد شاید به صورت گسترده نباشد ولی به صورت مبتدی اجرایی خواهد شود.
فعالیتهای اصلی کافی نت و شرایط بازار ورقیب
موضوع فعالیت کافی نت :ارائه انواع خدمات شبکه ADSL ،آموزش اینترنت به طور خصوصی ،انواع دانلود( شامل نرم افزار و پروژه های دانشگاهی...) انواع ثبت نام درسایتهای مختلف ،ارائه سیستم جهت اتصال اینترنت برای مشتریان و غیره
شرایط بازار :وجود کافی نتهای زیادی که در سطح شهر وجود دارد روند سودآوری اینکار را مختل نخواهد کرد به دلیل اینکه احتیاج روزافزون جامعه به خدمات ارا ئه شده در اینترنت بیشتر می شود.
خلاصه طرح
دسته بندی | فنی و مهندسی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 8947 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 68 |
فهرست:
گونه شناسی
گونه شناسی مسکن در جهان
گونه شناسی مسکن در مشهد
گونه پیشنهادی
نتیجه گیری
گونه شناسی
گونه شناسی مسکن:
گونه شناسی مسکن از جنبه ها و دیدگاههای متعددی قابل بررسی است.یکی از رایج ترین زمینه های مطالعات تیپولوژی پرداختن به شکل های کلی و صورتهای مختلف قرارگیری فضاهای عمده یک واحد مسکونی است.
هدف از چنین بررسی هایی اگاهی یافتن نسبت به گوناگونی های ممکن در شکل عمومی واحد مسکونی و استقرارهای صحیح بخش های مختلف تشکیل دهنده آن است.
نمونه هایی که در این مبحث ارائه شده اند جنبه تحلیلی و شناسائی دارند و به عنوان پیشنهاد الگوی معماری مدنظر نیستند این نمونه ها به ترتیبی بنیادی بازگو کننده ویژگی های کالبدی –استقراری گونه ها می باشند آنچنان که صحت عملکردی اجزا تشکیل دهنده و نحوه ارتباط میان آنها فراهم شده باشد.
با تلفیق و ترکیب موارد شناخته شده 12 گونه مختلف از مسکن تدوین و ارائه شده است. امکان دارد که تمامی گونه های معرفی شده از امتیازات یکسان و حتی ویژگی های کاملا مناسب جهت انطباق با برخی عوامل مطروحه در طرح برخوردار نباشند اما مطالعه انها این امکان را فراهم می اورد تا در مرحله طراحی بتوان با تسلط بیشتر نسبت به ابداع گونه های مختلف مورد نیاز اقدام نمود .
•گونه شماره 1:
•مستطیل کشیده (عریض) در جبهه نورگیر
•استقرار کلیه فضاهای اصلی در جبهه آفتاب گیر
•عرض ساختمان (جبهه نورگیر)بسته به بعد خانوار متغیر است.
•گونه شماره 2:
•واحد مسکونی تیپ شکسته
•دسترسی از مفصل دو بازو
•استقرار کلیه فضاهای اصلی در جبهه آفتاب گیر
•تفکیک فضاهای خصوصی و عمومی در چپ و راست
•امکان گسترش دو بازو با افزایش عرض مفصل
گونه شماره 3
•مستطیل کشیده در جبهه غیر نورگیر
•استقراربعضی از فضاهای اصلی در جبهه آفتابگیر و برخی دیگر در ضلع غیر آفتابگیر
گونه شماره 4
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 12918 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 170 |
طراحی داخلی فروشگاهها
( تصاویر )
طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ
( تصاویر )
طراحی داخلی فضاهای اقامتی ( خانه و هتل)
( تصاویر )
طراحی داخلی فضاهای اداری
( تصاویر )
طراحی داخلی فضاهای درمانی
( تصاویر ) و نقشه های مرتبط
دسته بندی | مکانیک |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 10571 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 95 |
فهرست مطالب
فصل اول- کلیات تحقیق
1-1) مشخصات متقاضیان طرح
2-1) معرفی اجمالی پروژه
3-1) معرفی محصول
4-1) سوابق تولید
5-1) مصرفکنندگان
6-1) موارد کاربرد
7-1) بررسی نیاز جامعه به محصول
فصل دوم: طراحی تولید
1-2) فرایند تولید
2-2) نمودار فرآیند تولید
3-2) ابزار و ماشینآلات موردنیاز و منابع تأمین آن
4-2) طرح استقرار ماشینآلات
5-2) مواد اولیه و منابع تأمین آن
6-2) ظرفیت تولید
7-2) برنامه زمانبندی اجرای طرح
8-2) جایابی و محل اجرای طرح
فصل سوم: بررسی اقتصادی طرح
1-3) نیروی انسانی موردنیاز
2-3) شرح وظایف پرسنل
3-3) حقوق و دستمزد
4-3) سازماندهی نیروی انسانی
فصل چهارم: زمین و ساختمانهای موردنیاز
1-4) زمین موردنیاز طرح
2-4) ساختمانهای تولید
3-4) ساختمانهای خدمات اداری و پشتیبانی
4-4) هزینه ساختمانسازی و محوطهسازی
5-4) پلان طرح
فصل پنجم: انرژی و تأسیسات
1-5) انرژی برق
2-5) انرژی آب
3-5) سوخت
4-5) تأسیسات حرارتی
5-5) تأسیسات برودتی
6-5) ارتباطات
7-6) تأسیسات تهیه و اطفاء حریق
8-5) وسایل حمل و نقل
فصل ششم: محاسبات مالی طرح
1-6) سرمایه کل و منابع تأمین آن
2-6) محاسبه سرمایه ثابت طرح
3-6) محاسبه هزینه تولید سالیانه
4-6) محاسبه هزینه مواد اولیه
5-6) محاسبه هزینه مواد اولیه
6-6) محاسبه قیمت تمام شده محصول
7-6) محاسبه قیمت فروش محصول
8-6) محاسبه سود ناخالص تولید
9-6) محاسبه سود خالص
10-6) محاسبه در برگشت سرمایه
11-6) توجیه اقتصادی طرح
منابع و مآخذ
فهرست جداول
...
فهرست نمودارها و تصاویر
...
پیشگفتار:
کارآفرینی: واژة کارآفرینی از کلمة فرانسوی Entreprender به معنای "متعهدشدن" نشأت گرفته است. بنابراین تعریف واژنامه دانشگاهی و بستر: کارآفرینی کسی است که متعهد میشود مخاطرههای یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریههای اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپیتر کارآفرین را نیروی محرکه اصلی در توسعه اقتصادی میداند و میگوید: نقش کارآفین نوآوری است از دیدگاه وی ارائه کالائی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه، یافتن منابع جدید و ایجاد هرگونه تشکیلات جدید در صنعت و ... از فعالیتهای کارآفرین است. کرزنر نیز که از استادان اقتصاد دانشگاه نیویورک میباشد کارآفرینی را اینگونه تشریح میکند. کارآفرینی یعنی ایجاد سازگاری و هماهنگی متقابل بیشتر در عملیات بازاها.
کارآفرینی سازمانی: فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تأسیس شده، به ظهور میرسند. به تعریفی دیگر: فعالیتهای کارآفرینانه فعالیتهایی است که از منابع و حمایت سازمانی به منظور دستیابی به نتایج نوآورانه برخوردار میباشد.
کارآفرین سازمانی: کسی که تحت حمایت یک شرکت، محولات، فعالیتها و تکنولوژی جدید را کشف و به بهرهبرداری میرساند.
مقدمه:
یکی از مهمترین روشهای رایج برای شکلدهی پلاستیکها قالبریزی تزریقی است. امروزه خانه، دفتر کار و کارخانه شامل انواع وسایلی است که به روش قالبریزی تزریقی ساخته شده است. قالبریزی تزریقی یکی از روشهای متالوژی و ریختهگری میباشد. هنر ریختهگری و قالبریزی تزریقی مواد پلاستیکی هنری است دیرین و کهن و اولین دستگاههای پیشرفته آن در سال 1872 ساخته شد. بسیاری از صندلیهای پلاستیکی به روش قالبگیری تزریقی ساخته میشوند در این پروژه سعی شده است که صندلی پلاستیکی به روش قالبگیری تزریقی ساخته شود.
فصل اول:
کلیات و سوابق
1-1) مشخصات متقاضیان طرح
الف) حقیقی
ب) حقوقی
2-1) معرفی اجمالی پروژه
3-1) معرفی محصول
4-1) سوابق تولید
5-1) مصرفکنندگان
6-1) موارد کاربرد
7-1) بررسی نیاز جامعه به محصول
..
صندلیهای پلاستیکی در سایز یک نفره میباشد. این صندلیها در رنگها و سایزها و طرحهای متنوع و گوناگون به بازار عرضه میگردد. با اندکی تغییر در قالبهای تولید میتوان براحتی به طرحهای مختلفی دست یافت که این مورد خود باعث جذب مشتری بیشتر میشود. از ویژگیهای بارز این محصول میتوان به سبکی، ارزانی و سهولت جابهجائی و همچنین اشغال فضای مود برای نگهداری صدها صندلی نام برد.
4-1) سوابق تولید:
دستگاههای قالبریزی تزریقی ابتدائی، براساس روش ریختهگری تحت فشار در قالب برای فلزات ساخته شده است. اولین دستگاه در سال 1872 به ثبت رسید. برای استفاده از سلولوئید بکار رفته است. اختراع مذکور در زمان خود بسیار مهم بود. در سالهای بعد از آن تغییر ناچیزی در فرآیند قالبگیری تزریقی بوجود آمده اس در سال 1920، در آلمان ابداع جالبی به عمل آمد که کارها را به دست گرفت و عملیات کاملاً دستی بود.
اهرمهائی برای جفتکردن قالبها بکار رفته و پلاستیک مذاب طوری تزریق میشد که فشار ایجاد شده بیش از حد نباشد. اصطلاحات بعدی مشتمل بر استفاده از مخازن بادی برای جفتکردن قالب بود که امکان اعمال فشار بیشتری را فراهم میآورد، اما کماکان به کارگر نیاز بود.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 125 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
هفت اصل طراحی دکوراسیون داخلی
تاقچه ها، رف ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فُرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.
به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در چنبره نوستالژیای تاقچه ها، رف ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست سویه های زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان، داستانی است که شخصیت اصلی آن خود انسان است؛ در این بین حضور او در این فضا، چگونگی آن و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده اصولی باشد که در ادامه ۷ اصل از آنها را می خوانید:
1- نور را دریاب
نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند. نورپردازی در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. نور مناسب یک اتاق حتی می تواند چهره آدمی را گرم و صمیمی کند. به کمک نورپردازی می توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و
گرمی داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.