مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.
مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

معرفی و دانلود فایل کامل پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانکاران شرکتهای آب و فاضلاب روستایی

پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانکاران شرکتهای آب و فاضلاب روستایی در 16 اسلاید قابل ویرایش همراه با تصاویر و توضیحات کامل
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 868 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانکاران شرکتهای آب و فاضلاب روستایی

فروشنده فایل

کد کاربری 6017

پاورپوینت بررسی تاثیر خرید یا عدم خرید لوله توسط پیمانکاران شرکتهای آب و فاضلاب روستایی در 16 اسلاید قابل ویرایش



مقدمه:

شرکتهای آب و فاضلاب روستایی همواره با حجم بسیاربالایی از پروژه ها با مبالغ اجرایی پایین درگیر بوده اند ، در این راستا فهرست بهاء قدیم خط انتقال و توزیع (که در آن تهیه مصالح بعهده کارفرما بوده است) تفاوت فاحشی با فهرست بهاء آب روستایی جدید دارد.
لذا نظر مدیران محترم صنعت آب و فاضلاب به ویژه مدیران محترم عامل روستایی استانهای کشور را به موارد زیر معطوف می دارم.


محاسن:

با خرید لوله توسط پیمانکار حجم کار شرکتهای آب و فاضلاب روستایی در خصوص اقلام و محاسبه جزئیات اتصالات کاهش عمده ای پیدا می کند.
هزینه انبارداری کاهش می یابد و کنترل اقلام نیاز به تشریفات اداری جهت ورود و خروج ندارد.
کار دستگاه نظارت در خصوص کنترل مقدار لوله مصرف شده و لوله تحویل داده شده آسان می گردد.
4. با توجه به ملحوظ داشتن 30% هزینه بالاسری سود پیمانکاران به نحو مطلوب در این فهرست بها منظور گردیده است.
5. با عنایت به اینکه تهیه کلیه اقلام به عهده پیمانکار می باشد ، در پروژه ها اقلام برگشتی وجود نداشته و باعث کاهش حجم انبار داری شرکتها می گردد.
6. با تاکید بر پیمانی شدن پروژه ها در صورت استفاده از فهرست بهاء آب روستایی ، موافقتنامه مبادله شده تماماً به صورت پیمانی مبادله خواهد گردید.



معایب:

با توجه به اینکه کارخانجات متعددی لوله پلی اتیلن تولید می کنند که گاهاً قیمتها و کیفیتهای مختلفی را دارا می باشند ،کنترل کیفیت محصول خریداری شده توسط پیمانکار مشکل می باشد. (بخصوص اتصالات)
در اجرای مجتمع های آبرسانی ، لوله گذاری با قطرهای بالای 315 میلیمتر پیش بینی نگردیده است.
عدم وجود اعتبارات کافی از منابع استانی باعث نیمه تمام اجرا شدن پروژه ها گردیده و نمی توان پروژه ها را در یک مرحله اجرا نمود لیکن در فهرست بهای قدیمی خرید در یک مرحله و اجرا در مرحله دیگر انجام می گرفت.




نتیجه گیری :

بدیهی است که استفاده بهینه از کلیه عوامل تولید و زمان، افزایش کارایی ، کاهش هزینه ها ، جلوگیری از اسراف و تبذیر دربودجه عمومی دولت ، ایجاد نظم و انضباط مالی ، توجه به تسریع در اتمام و بهره برداری پروژه ها تنها از طریق استفاده بجا از منابع مالی محدود دولت امکان پذیر است .
بنابراین پیشنهاد میگردد به جای افزایش قیمت تمام شده پروژه ها ی آب روستایی ، پرداخت تعدیل های گوناگون ( از قبیل شاخص تورم و ما به التفاوت قیمت ها) که همراه با طولانی شدن اجرای پروژه ها می باشد ، از اجرای پروژه ها با قیمت تمام شده پایین حمایت کرد و دست دولت را برای سرمایه گذاری و خدمات دهی بیشتر به کشورباز گذاشت . البته اجرای این سیاست ها هیچ گونه منافاتی با واگذاری امور به بخش خصوصی ندارد . چرا که بخش خصوصی که همانا تولید کننده لوله ها و اتصالات هستند ، هیچ گونه رابطه ای با دولت ندارد بلکه با اجرای این سیاست ها، ییمانکاران میانی به جای افزایش بهره وری و اجرای کار فنی از قبیل خرید و فروش دوباره ی لوله و اتصالات به سود های کلانی خواهند رسید .


اعتماد شما سرمایه ما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.