مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.
مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

معرفی و دانلود فایل کامل راهکارهای موفقیت تجاری و هنری

راهکارهای موفقیت تجاری و هنری
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل docx
حجم فایل 93 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
راهکارهای موفقیت تجاری و هنری

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

راهکارهای موفقیت تجاری و هنری

جنگل در فیلم «سفید برفی و هفت کوتوله» و سایر فیلم‌ها استفاده کرد. چون بین طلق‌هایی که زیر سطوح مختلف دوربین قرار می‌گیرند فاصله وجود دارد، هنگام ضبط حرکت، یک حس واقعی تغییر پرسپکتیو به وجود می‌آید به نظر می‌رسد پیش زمینه، زمینه میانی و پس زمینه با سرعتهای مختلفی حرکت می‌کنند و بدین ترتیب درک انسان را از حرکت افزایش می‌دهد. در استودیوی «فیلشر» تدبیر دیگری برای به وجود آمدن احساس واقعی ازفضا به کار گرفته شد. یعنی با روش استریو پتیکال، یک صحنه سه بعدی پس زمینه پشت طلق آرت و رک قرار می‌دادند و به صورت افقی، به جای عمودی، از آن فیلمبرداری می‌کردند. حرکت بدون در نظر گرفته نحوه اجرای آن در تمامی تصاویر متحرک، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

توانایی هر استودیو هر فرد در به تصویر کشیدن حرکت پیوسته و مداوم در کار، به مسائل اقتصادی ارتباط پیدا می‌کند، زیرا برایه انجام هر حرکتی زمان مصرف می‌شود و در نتیجه برای اجرای حرکات پیوسته در کل فیلم، هزینه بالا می‌رود. گاهی استودیوها تکنیک‌هایی را برای صرفه جویی به کار می‌برند، مثلا از حرکات صحنه‌های قبل یا سیکل‌های حرکتی خاص در طول فیلم دوباره و چند باره استفاده می‌کنند و به این ترتیب کارشان را بیشتر کش می‌دهند. استفاده از سیکل، روشی است که درآن مجموعه طراحی‌هایی که یک حرکت کامل را هی سازد، مثل سیکل راه رفتن، یا تصاویر پس زمینه مثل درخت‌هایی که در یک جا متراکم شده‌اند و شخصیت بیشتر از یک بار از آنجا عبور می‌کند، در قسمت‌های دیگر فیلم مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر تماشاگر همان سری تصاویر را دوباره برای مدت زمان کوتاهی می‌بیند. حرکاتی که به صورت سیکل در می‌آیند، ذاتاً کلی و عمومی هستند و بنابراین مفهوم کلی تری به حرکات شخصیت می‌دهند.

علاوه بر هزینه بر بودن حرکت، پیدا کردن سکون و بی حرکتی کامل در یک اثر انیمیشن، نسبتاً غیر عادی است. این سکون که به عنوان یک لیست از آن صحبت می‌شود. معمولا برای تاکید مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال در فیلم «شغل قرمزی» وقتی شخصیت گرگ به خواننده خوش هیکل روی صحنه نگاه می‌کند، یک ایست حرکتی اتفاق می‌افتد و اغراقی که در دیدن بدن گرگ به طور اتفاقی میخکوب و بی حرکت شده است وجود دارد، این صحنه را خنده دار تر می‌کند. در زندگی واقعی ، موجودات زنده هیچ گاه کاملا بی حرکت نمی‌شوند زیرا وظایف بدن مثل تنفس و ضربان قلب، سبب می‌شود همواره حداقل حرکات اندکی وجود داشته باشد. دیدن یک طرح انیمیشن کاملا بی حرکت، که در حقیقت، دیدن تصویر منفردی است که از آن به مدت مثلا نیم ثانیه فیلم برداری شده ممکن است به نظر بیننده غیر واقع گرایانه بیاید. بیشتر پویا نمایی دارای حرکت پیوسته است، حتی اگر در حد یک چشمک زدن یا حرکت سبب‌ها و یا حرکات دوربین در عرض یک پس زمینه ثابت باشد. در آثار تجربی، گاهی ژست‌های بی حرکت» با فیلم برداری از دو یا سه نقاشی یکسان که هر یک کمی با دیگری فرق دارد، به صورت یک صحنه یا سیکل نشان داده می‌شود. نتیجه کار تصویری است که کمی می‌لرزد یا ژستی است که کمی می‌جنبد سکون مطلق می‌تواند بر علیه یکی از جذابیت‌های اصلی پویا نمایی – یعنی توهم اینکه اجسام بیجان اززندگی بهره مند شده‌اند- عمل کند. می‌توان گفت هنگامی که یک تصویر در طول یک فیلم انیمیشن بی حرکت می‌شود، بی جان بودن آن به وضوح آشکار میشود.

«جان لستر» می‌گوید تصاویر رایانه‌ای، نسبت به انواع دیگر تصاویر پویا نمایی شده، تحمل کمتری برای بی حرکتی دارد. او توضیح می‌دهد «... به محض اینکه به یک ژست ساکن می‌رسید، حرکت به سرعت می‌میرد ... برای مبارزه با این حرکت از «ایست متحرک» استفاده کنید. به جای اینکه تمام قسمتهای شخصیت از حرکت باز ایستد، حرکت بعضی از قسمتها را نرم و آهسته ادامه دهید. مثلا یک بازو، دست یا حتی تمام بدن را در همان جهت تا چند لحظه با همان حرکت نگه دارید.»

اما «جولز انجل» عقیدة کاملا متفاوتی دربارة کیفیت سکون در یک کار را دارد او می‌گوید که پویا نمایی رایانه‌ای ممکن است به خاطر کیفیت تصاویرش، تا حدودی تحمل ایست را داشته باشد. وی توضیح می‌دهد: «یک طراحی خوب هیچ وقت نمی‌میرد. طراحی‌های خوب بافتی از خطوط و نوعی زیبایی خاص خودشان را دارند. در مورد پویا نمایی رایانه‌ای این مطلب صدق نمی‌کند.


اعتماد شما سرمایه ما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.