مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.
مرجع فایل های تخصصی

مرجع فایل های تخصصی

وبلاگ برای دسترسی هم وطنان به فایل های مورد نیاز آنها در تمامی زمینه های علمی، پزشکی، فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی و ... طراحی گردیده است.

دانلود فایل کامل مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور

مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور در 15 صفحه ورد قابل ویرایش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 0
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 6017
کاربر

مقاله سیستم مدیریت و نگهداری و تعمیرات تجهیزات برای کلیه مراکز درمانی کشور در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

«فهرست مطالب»

عنوان صفحه

1- مقدمه 1

2- تعریف سیستم 2

3- اهداف سیستم 3

4- کاربرد سیستم 5

5- مبانی سیستم 6

- مدیریت تجهیزات 6

- مدیریت کالا 6

- مدیریت گردش کار 7

- مدیریت نگهداری پیشگیرانه 8

- مدیریت کالیبراسیون 8

- مدیریت انبار 9

- مدیریت پروژه 10

- مدیریت مالی 11

- مدیریت پیمانها 11

6- نمودار اجرائی پروژة CMMS 12

7- جدول زمانبندی طراحی، نصب و راه اندازی سیستم CMMS 13

مقدمه

در عصر حاضر صنایع، واحدهای تولیدی و خدماتی،‌ مراکز پزشکی و بیمارستانها به در اختیار داشتن یک سیستم مدون و مجهز نگهداری و تعمیرات تجهیزات به نسبت توسعه و افزایش حجم فعالیت های آنها فزونی می‌یابد و وجود یک سیستم مجهز و برنامه‌ریزی شدة مدیریت نگهداری و تعمیرات از آن جهت ضروری و الزام آور است که نه تنها کنترل مستمر و اطلاع کامل از اوضاع و احوال و نحوه عملکرد تجهیزات، ادوات، ابنیه، تاسیسات، ماشین آلات و سرویسها را ممکن می سازد بلکه از طریق سیستم های مدیریت بر پایه ریسک نیز اطلاعات را در جهت کمک به قدرت تصمیم گیری مدیریت مورد تجزیه و تحلیل قرار می‎دهد. لذا ارائه مطلوبترین سرویسهای نگهدرای و تعمیرات تجهیزات با اتخاذ بهترین روشها برای تداوم کار تجهیزات با حداکثر بازدهی و تحمل حداقل هزینه امکان‌پذیر می گردد. اما آنچه که در این مقوله حائز اهمیت است عبارتست از ایجاد فرهنگ و نگرش نگهداری و تعمیرات بهره ور در کلیه سطوح مراکز درمانی و طبقات مدیریتی بعبارت دیگر نگهداری و تعمیرات مختص یک قسمت یا اداره نبود. بلکه در این سیستم کلیه افراد یک مرکز درمانی بعنوان کارگردانان اصلی در نگهداری تجهیزات و اموال این مراکز سهیم و شریک بوده و هر کس در جایگاه خود با انجام فعالیت های شخصی سعی در حفظ، نگهداری و بهبود مستمر تجهیزات و نهایتاً رضایتمندی بیمار و ارتقاء خدمات درمانی کشور را سبب می‎شود.

تعریف سیستم:

نظام یکپارچه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات (CMMS) به مجموعه مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت مکانیزه بر کلیه عملیات موردنیاز و از پیش تعیین شده جهت کنترل سلامت و بهبود شرایط عملکرد تجهیزات در طول چرخه عمر با در نظر گرفتن سرمایه اولیه و هزینه های بهره برداری اطلاق می گردد.

اهداف سیستم:

نظام یکپارچه مدیریت نگهدارزی و تعمیرات تجهیزات (CMMS) بر پایه اهداف استراتژیکی استوار است که اهم آنها بقرار ذیل با اجرای آن نظام محقق خواهد شد:

1- کاهش و صرفه جوئی قابل توجه در کلیه مراکز درمانی کشور (cost)

2- افزایش قابلیت اطمینان عملکرد تجهیزات درمانی کشور (Reliebility)

3- افزایش قابلیت در دسترس بودن تجهیزات و ادوات درمانی (Availibility)

4- افزایش بازدهی و عمر مفید تجهیزات و دستگاههای پزشکی (Eficiency & Lifecycle)

5- ایجاد ایمنی نسبی برای بیماران، کارکنان و مراکز درمانی کشور (Safty & Security)

6- افزایش کیفیت خدمات در تمامی مراکز درمانی کشور (Quality)

7- افزایش رضایت بیمار در مراکز درمانی کشور

8- بازتاب اجتماعی مناسب نزد مردم کشورمان از مراکز درمانی کشور

9- کاهش تنش های ناشی از انجام کار در مراکز درمانی کشور

10- کاهش نرخ خرابیهای تجهیزات، قطعات مصرفی، منابع موردنیاز مراکز درمانی کشور.

کاربرد سیستم:

با بهره بردای کامل از سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات امکانات ذیل در اختیار سازمان و مدیریت قرار خواهد گرفت.

1- دسترسی آسان و سریع به اطلاعات موردنیاز در سطوح مختلف و متناسب با هر طبقه و اداره ای در مراکز درمانی

2- گردش عملیاتی منسجم فعالیت ها و اقدامات با توانائی پیگیری و امکان آشکارسازی مشکلات

3- تحلیل اطلاعات و وقایع به منظور بهینه نمودن روشها با تهیه صورت مسئله و حل آنها

4- تهیه و ثبت گزارش و تاریخچه عملکرد با محوریت تجهیزات

5- ………

مبانی سیستم:

مبانی نظام یکپارچه مدیریت نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی و مراکز مرتبط بر پایه 7 قابلیت اصلی و 2 قابلیت فرعی (انتخابی) به شرح جدول اشاره شده استوار گردید. که متناسب با هر مجموعه و سادگی و پیچیدگی فعالیت ها، طراحی و مورد بهره‌بردای قرار می‎گیرد:

مبانی

شرح مبانی

نمونه‌های قابلیت‌های مبانی

مدیریت تجهیزات

هر دستگاه یا وسیله که بنحوی در انجام فعالیت های روزمره مورد استفاده قرار گرفته و جزء اموال منقول و غیرمنقول هر سازمان به حساب آید یک تجهیز نامیده می‎شود این ماژول از برنامه کلیه موجودیت های یک تجهیز را مشتمل بر بهره برداری، نگهداری و تعمیر و هزینه های مرتبط، به شکل کاملاً سیستماتیک مدیریت می‌کند.

1- تعریف، مفهوم و اطلاعات اولیه تجهیز

2- نمودار درختی و موقعیت هر تجهیز

3- نمودار فنی تجهیز

4- اطلاعات شناسنامه ای تجهیز

5- اطلاعات مالی، نگهداری و تعمیر

6- تهیه، تنظیم و مشاهده انواع گزارشات

7- ……..

مدیریت کالا

این ماژول از سیستم سه بخش کلی از نیازمندیهای سازمان را به شرح زیر شامل می‎شود:

1- عملیات انبارداری کالاهای مصرفی و قطعات یدکی

2- عملیات سفارشات و خرید بهمراه تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با اقلام موجود در انبار

3- عملیات تدارکات، خرید و تأمین کالا و قطعات

1- تعریف اطلاعات اولیه مواد، کالا و قطعات

2- تعریف، مشاهده و آنالیز هزینة قطعات در هر سه بخش

3- مدیریت اطلاعات فروشندگان، سازندگان

4- انجام تجزیه و تحلیل های ABC & ECQ

مبانی

شرح مبانی

نمونه‌هائی از قابلیت‌های مبانی

مدیریت کالا (ادامه)

در هر بخش اطلاعات بصورت سیستماتیک کنترل و نظارت می‎شوند بنحوی که مدیریت سازمان و مجموعه قابلیت های بسیاری را در پیش روی خود خواهند داشت.

5- تعریف حداقل و حداکثر مواد، کالا و قطعات موردنیاز براساس تجزیه و تحلیل‌ها

6- امکان تهیه و تنظیم انواع گزارشات از وضعیت کالا در سازمان

7- …………

مدیریت گردش کار

این ماژول از برنامه با استفاده از دو ماژول مدیریت تجهیزات و کالا قادر است کلیه فعالیت‌ها و گردش کارهای سازمان را از هنگام تهیه درخواست کار تا هنگام اتمام بصورت منطقی و سیستماتیک منطبق با آخرین استانداردهای جهانی مدیریت کند. بعبارت دیگر هر فعالیت و اقدامی در سازمان که به منظور نگهداری و تعمیرات تجهیزات صورت می‌پذیرد در این ماژول ثبت و کلیه کارکنان و مدیریت سازمان را قادر خواهد ساخت که در هر لحظه از زمان روند اجرای کار را در برنامه پیگیری و مشاهده نمایند.

1- تعریف اطلاعات اولیه انجام کار

2- خلق و صدور انواع درخواست کار (روزمره، پیشگیرانه، پروژه ای و اصلاحی)

3- تعریف فعالیت‌های سازمان بشکل استاندارد

4- طرح و برنامه‌ریزی و آنالیز انجام فعالیت‌های مرتبط با هر تجهیز

5- تجزیه و تحلیل عملکرد و گردش کار با استفاده از الگوهای استاندارد

6- ثبت کلیه سوابق و گردش کارها

7- تهیه، تنظیم و مشاهده انواع گزارشات

8- RCM

9- …….


اعتماد شما سرمایه ما
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.